Dreng med 4 problemer
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en dreng på 14 som har 4 problemer:
1. Jeg onanere meget men Vil gerne gøre noget andet end bare trække forhude op og ned. Har i nogle gode ideer fx hjemmelavet sex legetøj andre ting man kan gøre med ens pik.
2. vil gerne købe kondomer og glidecreme men tør ikke at gå ned i en butik og købe det synes det vil være pinligt. Hvad skal jeg gøre?
3. Har en god ven som jeg onanere med nogle gange. Vil gerne prøve at give ham et handjob. Vil også prøve at få et handjob af ham vil gerne prøve at spørge ham men tør ikke er bange for hvad han vil sige/tænke om mig  ( tror jeg er lidt bøsse) hvad skal jeg gøre?
4. Når jeg onanere ser jeg bøsse porno og når jeg er til idræt bliver jeg ved med at kigge på de andre drenges pik og jeg kigger på mændene i svømmehalen Tror jeg er bøsse men når jeg bliver voksen vil jeg gerne have en pige kæreste og børn.
Hilsen drengen med 4 problemer

Svar:
Hej med dig
Det er nogle fine tanker, du gør dig, omkring dig selv og din seksualitet. Jeg vil svare på dine spørgsmål et af gangen.
1. Det er dejligt at onanere, men mange drenge kommer, ligesom dig, til et punkt, hvor det begynder at blive lidt kedeligt at gøre det på "den normale måde" med at trække forhuden frem og tilbage. Derfor er det også fint, at du er nysgerrig overfor, hvordan du kan bruge nogle nye teknikker, som kan gøre, at du får en god oplevelse. I den forbindelse vil jeg henvise dig til Sexliniens hjemmeside. Der står en masse omkring drenge og onani, og samtidig er der lidt inspiration til, hvordan man kan onanere på andre måder.
Du efterspørger også nogle ideer til, hvordan man selv kan lave sit sexlegetøj. Her på Cyberhus er der en dreng, der har lavet et indlæg om, hvordan man kan lave en kunstig fisse af nogle ting, man ofte har i hjemmet. Du kan finde et billede og en beskrivelse af det HER. Ellers kan du også prøve at bruge en pude eller noget andet blødt, som du kan putte din pik ind i. Du skal bare være opmærksom på, at hvis du bruger noget, hvor der kan være bakterier i, er det vigtigt, du bruger et kondom, så du undgår de skadelige bakterier. Et andet forslag er, at du smider et indlæg i debatten her på Cyberhus. Måske er der nogle drenge, der ligger inde med en god ide til, hvordan man kan lave noget hjemmelavet sexlegetøj, eller hvordan man kan onanere på en spændende måde.
2. Der er mange, der har det ligesom dig, og synes det er pinligt at skulle købe kondomer og glidecreme. Men du skal tænke på, at det er en helt naturlig ting, og at der er rigtig mange, der gør det hver dag. Så dem i butikken er vant til det, og derfor er det også helt naturligt for dem. Så det kunne være sejt, hvis du selv gik ned og købte det. På den måde vil du overskride en grænse og sikkert finde ud af, at det ikke er så slemt, som du går og tror. Men ellers kan du også prøve at spørge en ven eller måske dine forældre, om de vil købe det til dig. Hvis du bor i nærheden af en butik med en selvbetjeningskasse, kunne en mulighed også være, at du benyttede dig af den. På den måde kommer du nemlig ikke til at stå ansigt til ansigt med en ansat, når du skal købe kondomerne og cremen, og det kunne måske gøre situationen mindre pinlig.
3. Jeg kan godt forstå, du er interesseret i at prøve nogle ting af med din ven. Den seksuelle lavalder er en lov, vi har i Danmark, som er lavet for at beskytte børn under 15 år mod at blive udnyttet seksuelt, for eksempel af nogle der er ældre end dem selv, men også fordi kroppen ikke er klar til at have sex endnu. Jeg ved ikke, om din ven er over 15 år, men jeg synes i hvert tilfælde, I skal vente med at afprøve sådan nogle ting, til I begge er helt klar til det.
Men indtil da, kan du godt begynde at overveje nogle ting omkring det, og eventuelt hvordan du kan spørge ham om det. Det er nemlig lidt risikabelt at spørge sin ven om sådan noget, for hvis han ikke har de samme lyster, som du har, kan det godt have nogle konsekvenser for jeres venskab og jeres onani sammen. Jeg kan ikke sige, hvordan din ven vil reagere på det, men når i i forvejen onanerer sammen, kunne det godt tænkes, at han er frisk på noget mere. Men der er selvfølgelig også den risiko, at han overhovedet ikke har lyst, og derfor vil afvise det. Men for at finde ud af det, bliver du nok nødt til at snakke med ham om det. Du kunne måske starte med at komme med nogle små hints til det eller høre ham om, om han godt kunne tænke sig at få/give et handjob af en anden dreng engang. Og på den måde kan du måske få en ide om, om han har lyst til at prøve det.
4. Når man er på din alder, er det helt normalt at begynde at gøre sig nogle tanker omkring sig selv og sin seksualitet. Man udforsker sig selv, prøver grænser af og spejler sig i andre. Derfor tror jeg også, der er mange drenge, der har prøvet at se bøsseporno og kigger på andre mænd i omklædningsrummet. Jeg ved ikke, om det nødvendigvis betyder, du er bøsse, eller om det bare er fordi, du er nysgerrig omkring sex og din seksualitet. Det kan være, du er inde i en periode, hvor du synes, drenge er interessante. Men du kan prøve at spørge dig selv om, om du tænder på andre drenge? Bliver du tændt, når du ser bøsseporno, og når du kigger på andre mænd? Og hvad med piger - tænder du på dem? Det kan jo også være, at du er biseksuel, altså at du både er til drenge og piger. Noget kunne godt nok godt tyde på, at du er interesseret i drenge, når du skriver, at du har lyst til at give/få et handjob af din drengeven, men når du ogå skriver, at du gerne vil have en pigekæreste og børn en dag, kan det også godt lyde til, at du godt kan lide piger. Men jeg vil råde dig til at følge dit hjerte og give dig tid. Og hvis du finder ud af, du er til drenge, er det helt okay. Der er mange, der tænder på nogle af samme køn som dem selv, og derfor skal det også nok lykkes for dig at finde en sød kæreste, hvis du finder ud af, du er bøsse. Og selvom i begge er drenge, vil der også være mulighed for at få børn alligevel, hvis det bliver aktuelt.
Jeg håber, du kan bruge mine svar.
Hilsen Ditte