Læsehest
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej
Jeg kan godt lide at læse men jeg bliver drillet med det og bliver kaldt nørdt og læse hest så jeg tænkte på om man kunne gære noget ved det for det er jo ikke særlig fedt

Svar:
Hej
Tusind tak for dit brev
Først vil jeg sige, hvor er det dejligt at du er glad for at læse, bliv endelig ved med det. Jeg kan godt forstå, at du ikke synes det er fedt at blive kaldt, det du gør.
Jeg tænker, at du skal huske på, at du også indeholder meget mere end, den del af dig, der holder af at læse. Måske skulle du prøve at komme mere frem med den side af dig. Den side hvor du evt er mere åben for, at være sammen med andre og ikke kun bøger, hvis det er bøgerne du bruger det meste af din tid på. Prøv om kan kombinere de to ting, altså være sammen med andre og lave noget med dem, samtidig med, at du stadig bruger tid på at læse. Jeg ved, at dette kan lyde lettere end gjort og de andre skal pludselig vænne sig til, at du gerne vil være sammen med dem.
Hvem ved, måske er de andre lidt misundelig på dig, over at du læser så meget og at de ikke gør?
Håber du kan bruge svaret til noget og tør prøve tage springet til, at blive en mere udadvendt pige.
God jul til dig