Vil i hjælpe
brevkassespørgsmål af
Sarah
13 år
Vil i hjælpe akut hvis jeg fortæller at jeg ved en pige og en dreng er udsatte hjemme med et ulækker hjem og ders forældre drikker skal jeg komme forbi jer?

Svar:
Kære Sarah,
Mange tak for din henvendelse til brevkassen, og undskyld at jeg ikke har svaret dig før nu.
I forhold til at hjælpe akut, er det altid noget man kigger på, og vurderer hvorvidt der er behov for akut hjælp, når et barn eller ung, bor i et ulækkert hjem med forældre der drikker. Man vil til at starte med afholde en børnesamtale og en forældresamtale og angiveligt kører på uanmeldt hjemmebesøg, men det afhænger af flere ting.
Du foreslår at komme forbi os, hvilket jeg vil blive meget glad for, så vi sammen kan få en snak om, hvad det er, du har oplevet, foruden det du beskriver med et ulækkert hjem og forældre der drikker. Du er meget velkommen til at rette direkte henvendelse til mig på nedenstående oplysninger, så vi sammen kan finde en dag til et møde.
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Mange venlige hilsner,
Rikke Nielsen - Socialrådgiver
Store Heddinge distrikt
Stevns Kommune - Børn & Læring
29 36 88 79
rikkniel@stevns.dk