Store Heddinge pigen
brevkassespørgsmål af
pigen
15 år
Jeg faldt lige over jeres brevkasse. Det er jeg glad for. Jeg oplever nemlig lige nu nogle udfordringer. Jeg bor i Store Heddinge og der er en gruppe drenge som hele tiden laver uro omkring mig. Det gør mig utryg når jeg skal ud om aftenen. Jeg er simpelthen bange for dem. Jeg er en gamerpige og vil gerne deltage på nogle af e-sports kurserne som udbydes af ungdomsskolen, men tør ikke rigtig komme der.
Kan I hjælpe mig med en god vej ind i klubben? Hvem kan jeg gribe fat i, hvem kan hjælpe mig og hvordan kan jeg være sikker på at drengene ikke er efter mig. De taler virkelig også grimt til os piger  :(

Svar:
Hej med dig, og undskyld vores meget sene svar til dig!
Først tak for din henvendelse, og måske har du allerede talt med andre om dine vanskeligheder!? Men her kommer jeg med et par ider´som måske kan være hjælpsomme! Først vil jeg foreslå dig at dele din oplevelser med nogen, en lærer, eller anden voksen! (Du skal selvfølgelig kunne bevæge dig ud, uden at være bange for at nogen!)
Så del´din oplevelser/tanker, og  forsøg at få nogen til at lave en plan med dig. En  der både kan tale med dig om den "uro" du siger de laver  omkring dig, og en plan for hvem der kan hjælpe med at gøre noget så du kan færdes trygt ude om aftenen.
Du siger: At de taler grimt til jer piger,.... når det er i spil, hører noget af det  til hos din/jeres lærer, dvs. at det er lærerens ansvar at forsøge at snakke med jer og/eller forældre om de udfordringer, uden at hænge nogen bestemt ud! Men de må jo orienteres om at det forgår, hvis de ikke selv har fået øje på det!!
Giver noget af mit svar mening for dig?
Mh.