Spiseforstyrelse
brevkassespørgsmål af
LIne
17 år
Hej
Jeg er 17 år gammel og bor i Randers
Jeg leder efter en person at snakke med angående spiseforstyrelse, nemlig bulimi. Jeg har haft det et par år, men ikke turde sige det til nogle. Dog har det taget overhånd her den seneste tid, så nu vil jeg gerne have mit liv tilbage i kontrol og uden tanker om mad - hvormeget, hvornår, hvad der er i, om jeg har taget på osv.
Kender i nogle jeg kan kontakte hvis jeg ønkser rådgivning og samtale om dette emne og andre svære ting. Helst uden betaling, da jeg ikke ønsker mine forældre for meget involveret.

Svar:
Hej Line
Det er så godt, du har fået mod til at tale om problematikken, det er svært at gå med alene og kommer nemt til at fylde for meget. Det bedste vil være at tale med din læge om det, da han/hun kan vurdere situationen og evt. lave en henvisning til psykologbistand, hvis det er det der er det rette for dig. Husk at du altid kan tale fortroligt med din læge. Du er også velkommen til at logge på chatten på torsdag mellem kl. 16-18, i de lige uger er der næsten altid en sundhedsplejerske med på vagtteamet i chatten her i Randers.
Menge hilsner
Rådgiver