Kan den bruges?
brevkassespørgsmål af
Krummerik
16 år
Hej
Jeg er en dreng på 16 år, jeg er i tvivl om min pik kan bruges, den krummer mod venstre og dem jeg ser på porno er ret så lige. Jeg har været inde i Condomeriet, men turde ikke spørge derinde, ved ikke om man kan spørge dem om sådan noget.
Altså har ikke været sammen med en pige, men har prøvet at rulle et kondom på, det gik fint.
Har kysset lidt med en pige i klubben, men hvad nu hvis vi ender med at have sex, hvad tænker hun så? Og hvad nu hvis den ikke kan komme ind?
Vh
Krummerik

Svar:
Hej Krummerik
Det er rigtig godt du skriver og spørger, når der er noget du er i tvivl om. Nu ved jeg jo ikke hvor meget den krummer, men over 70 % af alle drenge/mænd har en penis der krummer i et eller andet omfang. I langt de fleste tilfælde, har det ingen betydning. Faktisk kan en krumning gøre, at man rammer andre steder i pigen, end en lige kan.
Så umiddelbart lyder det som om det er inden for normalen. I Condomeriet kan man roligt stille spørgsmål omkring seksualitet og seksuel sundhed, de er klædt på til at svare på en lang række spørgsmål, bl.a. også det du har været i tvivl om.
Mange unge, både piger og drenge er nervøse over deres krop, når de første gang skal i seng med en. Det handler blot om at vente til man er tryg ved hinanden og tage det stille og roligt.
Med venlig hilsen
Rådgiver.