Anbragt?
brevkassespørgsmål af
Ras
17 år
Hej,
Min lillebror og jeg har det ikke så godt herhjemme. Min far bor ikke længere hos os og min mor er syg og drikker for meget. Jeg vil gerne væk her hjemmefra og helst sammen med min lillebror. Tror I der er en chance for at vi kan blive anbragt når jeg fortæller om hvor dårligt vi har det herhjemme?
Hvor skal jeg gå hen og fortælle om det. Jeg har kigget på kommunes hjemmeside men er i tvivl om hvem som jeg skal tale med og hvordan jeg gør det så det bliver bedst for mig og min bror.
Tak på forhånd for jeres svar.

Svar:
Hej Ras
Mange tak for dit spørgsmål. Det er rigtig stærkt, at du forsøger at handle på jeres situation. Kommuners hjemmesider kan være svære at finde rundt på, hvis man ikke helt ved hvilke afdelig man skal ind under. Du skal tale med en fra Myndighedsafdelingen (8915 4670), de kan hjælpe dig og din bror i den situation I er i lige nu, så du ikke skal stå alene med det voksenansvar, som du har taget på dig. Jeg kan ikke se om du er fra Randers Kommune, men hvis du er, så er der hjælp at hente på disse to link.
På disse to link her kan du finde Myndighedscentret og se hvornår de har åbent.
https://www.randers.dk/borger/boern-unge-og-familie/stoette/boern-og-familie/underafdelinger/myndighedscentret/
https://www.randers.dk/media/11940/hjemmeside-kontaktoplysninger-myndighedscentret.pdf
Mange hilsner
Rådgiver fra Randers