Sommer øv
brevkassespørgsmål af
Vil gerne være anony
15 år
Jeg kan ikke li at sige det men jeg er så misundelig på alle andre unge der har oplevet fede ture til Italien, Frankring osv. Jeg bor lidt udenfor odder og har lavet ingenting. Slappet af og sovet. Nu starter skolen og jeg har ikke lavet en skid. Jeg er misundelig men kan ikke lide at være det. Ved ikke havd jeg skal gøre?

Svar:
Hej med dig!
Det med misundelse er en rigtig svær ting!
Vi ved, at vi ikke bør være misundelige på andre, men det kommer til os alle sammen en gang i mellem og det er helt normalt, at man sammenligner og nogle gange ønsker sig det andre har:) Derfor synes jeg at du er mega sej og modig, at du skriver ind til os og tager et så relevant emne op - mange tak for det!!
Det kan være en hjælp en gang i mellem at kigge på ens eget liv og være undersøgende på, hvad man selv har i sit liv, som giver værdi og som man kan være optaget af. Det kan i sig selv være en god aktivitet at lave en "buketlist" over ting, som man drømmer om at prøve.  Fremfor alt kan det være rigtig vigtigt, at man finder ud af indeni, hvad der gør én glad, selvom det er svært når man bliver overvældet af en følelse af, at være skuffet eller misundelig.
-Det lyder som om din sommerferie har gjort, at du har fået slappet godt af, og er kommet ned i gear, men måske har det også været en  lang sommerferie, hvor du mangler noget at tænke tilbage på.
-Det lyder til at de andre unge, som du skriver om, har været heldige med at være stillet i en situation, hvor der har været økonomi til at rejse væk og opleve verden.
Det er langt fra alle som har råd til at tage ud at rejse, men nogen gange kan man blive overrasket over, alle de oplevelser man kan få gratis eller for få penge. Det vigtigste for mange mennesker er at dele oplevelserne med nogen. At man føler sig som en del af et fællesskab, da det tit kan være sjovere at have nogen at samle på gode minder sammen med.
Vi tilbyder i Okay Ung samtaler til unge omkring netop det, du skriver om ift. tanker og følelser man kan have, men som kan være svære at handle på. Nogen gange har vi sucess med at vi i samarbejde med jer unge kan få vendt tankerne helt om, så tingene på den måde bliver nemmere:)
Du er meget velkommen til at kontakte Okay Ung på mail, sms eller telefon, hvis du kunne tænke dig at tale mere om temaer som fylder i dit liv.
Du kan skrive til Okay Ung på vores mail;
okayung@odder.dk
Du kan også ringe eller sende en sms til;
Stine Jessen tlf. 29393453 eller Maria Hedegaard på tlf. 51374143
Du er også altid velkommen til at benytte vores sms chat på tlf. nr.25 80 00 55
Vi håber at høre fra dig.
Rigtig god studiestart igen:)
Mvh Maria Hedegaard
Okay Ung