Er det normalt at have fået en blodprop når man kun var 14
brevkassespørgsmål af
Anne
15 år
for nogen måneder siden fik jeg en blodprop i mit venstre ben og var indlagt på rigshospitalet i nogen dag. men er det normalt og hjælp hvad kan jeg gøre fordi jeg er stadig bange for at komme på hospitalet når det er mere en 1 time jeg skal være der.

Svar:
Hej
Tak fordi du skriver til os, der er ikke mange som får en blodprop, når man kun er 14 år, men det kan jo ske, men håber for dig at du har det godt igen, og tænker du har fået en god behandling på rigshospitalet. Jeg kan godt forstå at du kan blive bange, du tænker måske det kommer igen. Har du snakket med nogle om at du er bange før du skal på hospitalet, ellers vil mit råd være, snak med dine forældre om det, og på hospitalet, at du er bange for at komme der. Snak om at du er bange til den forældre der kører dig på hospitalet, det hjælper altid at snakke om det man er bange for. Håber det var svar, ellers sidder jeg på chatten på torsdag fra 19-21, du er også velkomme til at skrive igen.
bedste hilsner Anne