mine forældre
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg er en 15 årig homoseksuel dreng der går i niende klasse. jeg har været til drenge i lidt over halvandet år. mit problem er bare at min familie er totalt imod at jeg har venner online eller at jeg mødes med fyre på nogen måder (selfølgelig må jeg gerne mødes med klassekammerater osv men det er fyre de ikke kender) og de tjekker min tlf igennem tit og roder mit værelse igennem konstant (min papmor gør. ikke min far (min mor er død for længe siden)) og jeg er kommet frem til jeg gerne vil hjemmefra og min venindes mor arbejder i kommunen og støtter mig 100 procent men da vi snakkede med min skoles akt vejledere sagde de at det nok ikke ville hjælpe at gå til kommunen med det og jeg ikke ville kunne flytte
hvad kan jeg gøre for jeg har irkelig ikke lyst til at være her
vh 15 homoseksuel

Svar:
Hej med dig
Super flot at du står ved hvem du er - det er rigtig vigtigt. Jeg vil anbefale dig at snakke med din far om det igen, hvor du fortæller ham præcis hvordan du har det. I forhold til hjælp med at flytte hjemmefra er det svært at sige på nuværende tidspunkt hvilke muligheder der er. Jeg vil dog råde dig til at kontakte familierådgivning i Haderslev Kommune og bede dem om et møde - de ville kunne hjælpe dig med at få en afklaring på hvilke muligheder du har.
Held og lykke med det hele:-)