min kærste

brevkassespørgsmål

min kærste

brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Oprettet 13 år 6 måneder siden

hej! jeg er en pige på 10 som ikke kan lide min kærste merer og vil gerne slå op men jeg vil ikkke have han skal blive ked af det og er meget gernet til at sige det til ham i skolen og har liget skrvet med ham han bliver ved med at han bliver ved med at skrive om jeg er sur på mig og så svarer jeg selfølige nej men så spurgte jeg ham om hvorfor han aldrig snakker til mig i skolen han svarer barer ja aj på smser men når jeg prøver at snakke til ham skal han lige renge et eller andet ud der var en gang det tog en halv time for ham jeg tror jeg vil skrive det over sms men ved ikke om det er en god måde hvad syntes ?

Svar: 

Hej med dig

Det er godt, du skriver herind - det er ikke nemt at skulle slå op med sin kæreste, så jeg kan godt forstå, du ikke helt ved, hvordan du skal gøre det. Også uden at gøre ham ked af det.

Jeg vil gerne fortælle dig, at der desværre ikke er nogen nem måde at slå op på. Din kæreste kan godt blive ked af det, og det kan du ikke rigtig gøre så meget ved. Det er en helt naturlig reaktion, når ens kæreste slår op.

Udfra det du fortæller, lyder det til at din kæreste har på fornemmelsen, at der er noget galt, når han hele tiden spørger dig, om du er sur på ham. Så det er godt at få det sagt til ham snart.

Du spørger, om det er en god måde at slå op i en sms. Det synes jeg ikke, du skal gøre. Det er ikke så rart at få det af vide på den måde.

♦ Du kan istedet spørge ham i en sms, om I kan mødes efter skole, hvor I bare er jer to. Så kan du fortælle ham stille og roligt, at du ikke har lyst til, at I skal være kærester mere.

♦ Hvis du ikke har lyst til at sige det direkte til ham, kan du ringe til ham efter skole og snakke med ham om det.

Jeg synes, det er vigtigt at få det sagt på en ordentlig måde - I ser hinanden i skolen og derfor er det vigtigt, at du slår op på en god måde.

Held og lykke med det :)

Venlig hilsen Rikke

Rådgiver har svaret på dette spørgsmål

© Copyright 2022 - Center for Digital Pædagogik

En del af: EU's Safer Internet Program