Sexomni

forumspørgsmål

Sexomni

forumspørgsmål af
Anonym
21 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

Hej!

 Jeg er en pige på 21, som har en kæreste på 20. Vi har været sammen i snart 1 år. Jeg har flere gange oplevet noget besynderligt når vi har sovet sammen, og forleden faldt jeg tilfældigvis over en artikel. Artiklen handlede om “sexomni”. Det er sådan at jeg flere gange har oplevet at være faldet i søvn, også blevet vækket af min kæreste, der tvinger min hånd ned til hans lem. I starten tænkte jeg at han var vågen, men med tiden gik det op for mig, han altså sover under hele forløbet. Jeg har før været så træt, at jeg har trukket min hånd til mig. Men det er som om han “ikke” accepterer det. Han fortsætter med at tage min hånd.... igen og igen. Efter jeg læste artiklen tænkte jeg på om det evt ka være min kæreste lider af sexomni, hvad er jeres bud? Og hvad ville i gøre i min situation? 

Kommentarer

Du skal prøve at snakke med ham om det

56

det er da træls hvis han lider af det men det er jo stadig et overgreb for dig. Jeg ville ikke sove med ham før der ligesom var styr på det

56

Se dét er jo lidt af et problem, når i sover sammen.

Hvis det er et stort problem for dig/jer, så vil jeg foreslå, at i ikke sover i samme seng.

Du har selv læst om det, så det her er sikkert ikke ny viden:

Sexinaomnia er en relativt nyopdaget sygdom, som der kun er relativt få sager med, fordi at det er spontant opstående symptomer der kan forekomme under dyb søvn. Årsageene menes at kunne være stress, depression, forstyrrelse af døgnrytme og andre forstyrrelser, der tælles som abnormaliteter for den biologisk kodede “dagsplan” og psyke.

Til at starte med kan i jo sørge for, at han lever sundt, både fysisk og mentalt. Men det hænger jo meget sammen.

Derudover vil jeg foreslå, at i/han går til lægen med det. Der er nemlig behandling mod sygdommen. Herunder kan let beroligende midler virke effektivt.

Håber at det kunne hjælpe. Jeg er på ingen måde kvalificeret inden for medicin.

51

Jeg forstår dig.  
jeg syntes du skal tale med ham om det for det er jo sket ikke sikkert at han selv ved det.

57

Tilføj kommentar

CAPTCHA
Dette spørgsmål bliver stillet for at tjekke om du er et menneske og for at forhindre automatiseret spam.
Udfyld feltet.

© Copyright 2022 - Center for Digital Pædagogik

En del af: EU's Safer Internet Program