Mangler en udfordring

forumspørgsmål

Mangler en udfordring

forumspørgsmål af
imToxiC
13 år
Oprettet 6 år 2 måneder siden

Hej jeg er en dreng på 13 år som keder sig, så jeg lærte mig selv at hacke. Jeg har nu hacket alle mine lærer og mine klassekammerater men det er ikke nok. Er der nogen der har en udfordring til mig?
(Det må gerne være realistisk)

Kommentarer

Måske skulle du prøve og finde ud af hvordan du kan hacke lovligt. Det er jo ikke fedt at du gør noget kriminelt.

472

Jeg forstår godt hvorfor det er sjovt at hacke, men det er ikke en god ide. Hvis du prøver noget stort kan du godt blive taget i det.

444

Jeg har selv en voksende interessse for hacking. Mange snakker om, at det er ulovligt, men det er ikke nødvendigvis tilfældet. Det kan være en utrolig spændende interesse, og du kan gøre karriere og tjene mange penge (lovligt) som hacker (security engineer,  penetration tester osv.)

Det kan være sjovt at hacke dine klassekammerater, men hvis du tror du er dygtig nok, vil jeg anbefale CTF'er. CTF'er er systemer, som er designet til at blive hacket. De fleste ligger nok langt ude for din rækkevidde, men på den måde kan du blive bedre. 

Du kan prøve krafter med CTF'er på sider som vulnhub.com og hackthebox.eu. Der er et enormt globalt fællesskab af mennesker, som er vilde med hacking, kryptografi, digital forensics, reverse engineering mm.

Dog vil jeg understrege, at du skal hacke for hackingens skyld - ikke for at kunne bruge det, du lærer til at skade andre!

243

Kunstig Intelligens / machine learning

230

Tilføj kommentar

CAPTCHA
Dette spørgsmål bliver stillet for at tjekke om du er et menneske og for at forhindre automatiseret spam.
Udfyld feltet.

© Copyright 2022 - Center for Digital Pædagogik

En del af: EU's Safer Internet Program