Gender

forumspørgsmål

Gender

forumspørgsmål af
Bine
17 år
Oprettet 1 år 9 måneder siden

Hej, mit navn er Bine og jeg er en pige. Det er i hvert flad det jeg altid har fået at vide. Jeg kan godt lide at gå i mere maskulint tøj og har kort hår. Jeg gider ikke at barbere mine ben og under mine arme og så videre. Men jeg ved ikke hvad jeg er. Hvis jeg selv kunne vælge vil jeg gerne bare være neutral eller skifte mellem at være neutral og så feminin. Det vil være alt for meget bøvl med at andre skulle kalde mig they/Them og mine forældre ville ikke kunne forstå det. Og jeg tror endda jeg selv ville blive forvirret nu hvor jeg er blevet kaldet en pige hele mit liv. Jeg kan godt lide konceptet genderfluid da jeg nogle dage er pige og andre dage bare er neutral. Men for andres skyld vil jeg bare kaldes she/her hele tiden. Ville jeg så kunne kalde mig selv for genderfluid? Også hvis jeg kun bruge et sæt pronouns? Der er også genderqueer eller non binary (jeg forstår ikke helt forskellen på disse to, hvis du kender forskellen så oplys mig gerne) men ville jeg kunne passe under dette label hvis jeg også kun bliver kaldt she/her? Jeg vil gerne virke queer til mine venner men ‘normal’ til min familie da de ikke forstår sådan noget.

Kommentarer

Hej

Umiddelbart tænker jeg bare, at du skal være dig selv, og måske lidt glemme alle etiketterne - i hvert fald, hvis du kan. Og jeg tror da ikke, at folk skulle have noget imod, at du skifter i din tøjstil, det er der mange, der gør. Jeg tror også, at det vil være nemmest for dig, hvis du tager det afslappet med pronominerne - det er jo under alle omstændigheder også noget folk bruger, hvis du ikke er der. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om, du bor i udlandet eller går i en international skole eller lignende, men umiddelbart kan jeg ikke se, hvorfor folk skulle bruge engelske pronominerne om dig, så det er da vel ikke grund til at bekymre sig over?

alt det bedste herfra.

45

Tilføj kommentar

CAPTCHA
Dette spørgsmål bliver stillet for at tjekke om du er et menneske og for at forhindre automatiseret spam.
Udfyld feltet.

© Copyright 2022 - Center for Digital Pædagogik

En del af: EU's Safer Internet Program