Jeg græder uden at vide hvorfor

forumspørgsmål

Jeg græder uden at vide hvorfor

forumspørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 1 år 4 måneder siden

Jeg græder næsten hver aften når jeg går i seng og det mærkelige er at jeg ikke ved hvorfor. Jeg bliver bare lige pludselig sindssyg ked af det. Er der andre der har det sådan eller er der noget galt med mig.

Kommentarer

Altså, det er jo ikke almindeligt, men du er ikke den eneste der har det sån. Men grunden til det kan være meget forskelligt.

Det du skal se på er om du kam finde en sammenhæng. Er det f.eks. hver aften?, hver dag hvor der er sket noget specielt?, hver gang du tænker på noget specielt?, fordi du er i en mere presset periode?. Der kan være mange grunde som ikke er voldsomme
.
Det kan også være et symptom på større ting.
Men hvordan er din hverdag ellers? Gode venner? Ensomhed? Travlhed? Tristhed? Der er mange ting man kan vende i sit hoved om der er andet der er galt.

Men det vigtigste for dig er at se ind i dig selv om der er en sammenhæng og om der er andre ting der har ændret sig. Og så snak med en om det. Det kan være alt fra en dine forældre, en lærer eller en anden voksen som du betror dig til og som kender dig, og som kan se hvordan du ellers er og om det er noget der skal tages hånd om eller om det bare er en kort periode.

47

Hej
Jeg havde selv en periode hvor jeg græd hver aften uden at jeg vidste hvorfor. Når jeg ser tilbage på det tror jeg det var fordi jeg havde det svært med der skete en masse nye ting som gjorde jeg blev stresset og havde noget angst.

Hvis jeg skulle give et bud så har det noget at gøre med et større problem. Det er kroppens signal på at der er noget i vejen så det er vigtigt at du mærker efter hvad der kunne være af ubehagelige ting der sker (eller er sket) i dit liv. Det kan være noget der er sket nu, men også være noget som er sket for lang tid siden som er vendt tilbage. Man kan nemlig godt være meget ked af det uden bevidst at tænke på noget der gør en trist.

46

Tilføj kommentar

CAPTCHA
Dette spørgsmål bliver stillet for at tjekke om du er et menneske og for at forhindre automatiseret spam.
Udfyld feltet.

© Copyright 2022 - Center for Digital Pædagogik

En del af: EU's Safer Internet Program