Vens kæreste vild med mig!!!

brevkassespørgsmål

Vens kæreste vild med mig!!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Jeg er en 12 årig dreng og jeg har en ven som har en kæreste. Jeg sidder ved siden af hans kæreste i skolen og han snakker tit om hende i frikvartererne. Problemet er bare at min ven er begyndt at tro at hans kæreste ikke kan li' ham men mig i stedet. Det skal siges at jeg ikke kan li' hende og har et andet crush. Jeg vil gerne bakke min ven om hvad skal jeg gøre?

PS det skal siges de aldrig har kysset eller været sammen efter skole eller i fritiden.

Svar:

Hej med dig.

Øv det lyder ikke særlig rart, at din ven tror, at hans kæreste er vild med dig og ikke ham. Du lyder som en god ven, der gerne vil vise din støtte overfor din ven, og være der for ham. Det er nogle super gode egenskaber at have som ven!

Jeg tror, at det bedste du kan gøre, det er at have en snak med din ven, hvor du fortæller, at du altså ikke er vild med hans kæreste, og at du er vild med en anden. Men også spørge ham, hvad det er der gør, at han tror, at hans kæreste kan lide dig. Er det mon bare fordi I sidder ved siden af hinanden i skolen, for det kan ingen af jer jo rigtig gøre for, eller ligger der måske noget mere bag? Måske er han usikker på sin kærestes følelser for ham, fordi de ikke bruger så meget tid sammen, og derfor er han bange for at miste hende, og fordi I måske taler mere sammen end de gør, fordi I sidder ved siden af hinanden, så er det meget naturligt, at han fokuserer på dit og hendes forhold.

Men når man er usikker, så har mange det med at blive jaloux, og det er ikke særlig rart at være den, det så går udover. Så jeg synes det vil være godt, hvis du kan snakke med din ven så hurtigt som muligt, så du kan finde ud af, hvad der virkelig er på spil for din ven.

Mange hilsner Karoline

Karolines billede
Karoline fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål