venner

brevkassespørgsmål

venner

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

hej jeg er en dreng på 11 år og nogle af mine venner er begyndt at flytte f.eks skal min islandske ven flytte tilbage til island og det er jeg lidt træt af og mangler nye venner har kun to i klassen
): ):
hilsen d.

Svar:

Hej D,

Det lyder da rigtig trist, at du ikke har nogen venner. Går du til nogen fritidsaktiviteter?

Hvis du ikke gør, så kunne det måske være en god idé at begynde til noget. Der kan man jo møde mange børn og unge på sin egen alder.

Der er bl.a. Tst i Tilst, hvor man kan dyrke karate, svømning, tennis, fodbold, håndbold osv., så der er rigtig gode muligheder for at finde noget, der kunne interessere dig.

Måske kunne du snakke med dine forældre om, hvordan du har det, og så kunne de hjælpe dig med at finde venner – evt. også, om der findes en fritidsklub i nærheden af, hvor du bor?

Ellers kan det også være en idé at gå til din klasselærer, så kan han/hun måske sætte dig i gruppe sammen med nogle fra din klasse, som du gerne vil lære bedre at kende.

Håber du kan bruge rådene til noget!

Med venlig hilsen

Anne Hultberg
Rådgiver Ungekontakten