Ved ikke om han kan lide mig

brevkassespørgsmål

Ved ikke om han kan lide mig

brevkassespørgsmål af
Maya
13 år
Oprettet 5 år 2 dage siden

Hey cyberhus

det fordi der går en dreng i min parallel klasse som jeg virkelig godt kan lide men jeg ved ikke om han kan lide mig mine veninder mener at han kan lide mig. Fordi han har sendt luftkys til mig og prøvet at kramme mig og han siger altid hej til mig på en sjov er lidt usikker om det er for sjov eller han har nogle følelser for mig altså han har aldrig gjort nogle af de ting med nogle andre piger mener de fleste af mine veninder, men jeg ved ikke hel om han kan lide mig eller alt det var for sjov. Altså han synes at jeg er sjov og være sammen med, sjov og snakke med er virkelig i tvivl om han kan eller ej.

vil i ikke hjælpe mig??

Svar:

Kære Maya

Hvor er det dejligt at høre, at du har mødt en dreng, som du godt kan lide. Det er altid dejligt at være lidt småforelsket eller lun på nogen, men det kan også gøre en rigtig forvirret. Det kan nemlig være rigtig svært at vide, om den man godt kan lide, også godt lide en tilbage. Du skriver, at dine veninder tror, at han godt kan lide dig, og du fortæller, at han også sender nogle signaler med de her luftkys og kram, men at du stadig er i tvivl.

Jeg tænker, at det som sagt er svært at vide sig helt sikker, og derfor er mit bedste råd at springe ud i det. Du kan måske skrive lidt til ham eller snakke lidt med ham i skolen. Det kan også være, at du kan prøve at give ham et kram, når han forsøger på at give dig et, og så se hvad der sker. Nogen har det også bedre med at sige tingene som de er, og så se hvordan den anden person reagerer eller spørge dem om man skal hænge ud uden for skolen, f.eks. tage i biografen eller gå en tur. Der er flere muligheder, og jeg tænker, at det måske vil være en god idé at gå lidt i tænkeboks og finde ud af, hvad du har mest lyst til, og hvad du har det bedst med.

Jeg håber, at mine forslag kan bruges, og at du får en idé til, hvordan du kan gribe det hele an. Jeg sender held, lykke og gode tanker din vej!

De bedste hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål