Utro?

brevkassespørgsmål

Utro?

brevkassespørgsmål af
emma
15 år

Hej

Får 2 uger siden blev jeg kærester med en, men så for et par dage var jeg til en fest hvor jeg mødte en jeg har kunne virkelig meget godt lide sidste år. Og så lavede vi lidt seksuelt sammen og var sammen lidt et par dage senere. Lige siden har jeg kun tænkt på ham, ved ikke om jeg skal prøve glemme ham eller slå op med min kæreste??

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan forstå, at du har fået en kæreste, men nu også tænker meget på en anden fyr. Det er selvfølgelig altid rigtig dejligt at være forelsket, men nogle gange kan det godt komme lidt ubelejligt. Jeg vil forsøge at give dig nogle råd til, hvordan du kan håndtere situationen.

Du spørger til, om du skal forsøge at glemme denne her fyr, som du er begyndt at tænke meget på og som du også har været sammen med. Eller om du skal slå op med din kæreste. Jeg ville rigtig gerne give dig et svar, men det afhænger helt af dine egne følelser for de her drenge. Groft sagt vil mit råd være, at du skal gå efter kærligheden. Det er lettere sagt end gjort, men det betyder, at du skal finde ud af, hvem du er mest glad for og så være sammen med ham.

Ud fra dit brev lyder det til, at du tænker mest på denne her fyr, som du var sammen med til festen. Selvom det selvfølgelig kan være, fordi det er helt nyt, så synes jeg også, at det er tidligt, at du to uger inde i dit forhold begynder at tænke på andre fyre. Derfor tænker jeg, om du måske ikke er helt så vild med din kæreste, som man burde være, når man er helt nyforelsket. Dog kan følelser komme og forsvinde hurtigt i din alder, hvor der sker så meget hele tiden og der hele tiden er nye drenge, der er spændende. Selvom din kæreste nok ikke ved, at du er kommet til at være lidt sammen med en anden, så er det jo heller ikke helt fair over for ham, at du har været sammen med den her fyr et par gange. Og faktisk kan det være ligeså sårende, at ens kæreste går og tænker på en anden, mens I er sammen. Det er selvfølgelig ikke sikkert, at han finder ud af, at der er sket lidt med ham her den anden fyr. Men ofte har sådanne ting det med at komme frem på et tidspunkt og måske vil det såre ham eller gøre ham sur på dig. Derfor vil mit råd kun være at fortsætte med din kæreste, hvis du kan mærke, at du er mest forelsket i ham og at du ikke er bange for, at du kommer til at være sammen med en anden igen.

Uanset hvad du vælger, så er mit råd at nyde din ungdom og alle de forelskelser, der følger med. Med forelskelser kan der selvfølgelig også komme kærestesorger, men det er det hele værd, når du finder den person, som du slet ikke kan holde op med at tænke på og når den person har det på samme måde. Måske skal du nå at have en del flere af denne slags dilemmaer, men når du finder ham, så vil du ikke være i tvivl. Og så vil du heller ikke have lyst til at være sammen med andre, for den eneste du kan tænke på, vil være den person, som gør dig helt blød i knæene. Indtil da er det selvfølgelig helt fint at lade dine følelser bestemme - også selvom de følelser kun varer en uges tid. Det er blot en del af ungdommen og det skal du bare nyde.

Jeg håber, at du kunne bruge svaret.

De bedste hilsner
Signe M.

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål