underlige ansigter

brevkassespørgsmål

underlige ansigter

brevkassespørgsmål af
julie
12 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

hejsa. Jeg har det problem at jeg er begyndt at se ansigter hvis jeg lukker øjnene, om det så er om dagen eller ud på aftenen. Besluttede mig for at tegne dem så snart jeg kunne se et ansigt og har indtil videre tegnet fire. Har snakket med min mor om det, men hun siger bare at jeg hallucinerer selvom jeg kan forklare ansigtsudseende, alder (ca.) og personernes højde. Jeg har også snakket med min ven om det og hun tror på mig. Ved godt at det lyder vildt overtroisk men tror på spøgelser og er ret bange for at det er sådan nogen. Tør ikke rigtigt at bede min mor om at ringe til nogen der har styr på sådan noget med spøgelser osv. siden at hun jo bare tror at jeg hallucinerer. Det er to mænd og to kvinder jeg har set indtil videre. Den ene af mændene er sådan ca. 185-190 høj, og 30-40 år gammel. Han smiler ikke men ser ikke som sådan sur ud. Hans hår er delt i midterskildning og ligger næsten fladt ned ad hovedet. Den anden af mændende er høj 190-200 høj og 20-30 år gammel. Håret sidder meget uglet og er brunt. Han ser meget uhøflig ud og smiler derfor ikke. Den første af kvinderne ligner en på 16-20 år gammel, har håret sat op i en knold og er ca. 170-180 høj. Den sidste af dem alle er en kvinde. Hun er ca. 80-90 år gammel, 150-160 høj, har kort krøllet hår, som er hvidt og briller. Hendes stil er ekstremt gammeldags og derfor er farverne hun går med mest beige og hvid. Håber virkeligt at jeg får et svar denne gang..

Svar:

Kære Julie

Jeg vil starte med at sige, at ikke er farligt. Desværre kan jeg nok ikke komme med noget helt klart svar på, hvad det helt præcist er du oplever. Jeg har alligevel et par idéer, jeg gerne vil dele med dig.

Mange mennesker ser alle mulige forskellige billeder, når de lukker øjnene. Det kan ske fordi din fantasi får langt mere frihed til forestilling, når du ikke bruger dine øjne til at se din omverden.

En anden årsag er "Tro kan flytte bjerge". Dét, at du TROR på spøgelser kan også være med til, at du oplever noget der ligner. Når man er på din alder, er det ganske almindeligt at have en meget livlig fantasi, og at den kan være SÅ livlig at det opleves som værende virkeligt.

En tredje grund kan være, at du måske har oplevet de her ansigter, eller nogen der ligner, i en anden sammenhæng. En bog, en film, en sang eller måske er det billeder af de levende folk omkring dig. Grunden til at de så kommer igen kan være, at der er noget din hjerne gerne vil have dig til at forstå omkring dem.

Det kan også ske for voksne mennesker. Nogen har drømme der gentager sig, fordi der er noget de mangler at lære ud fra dem. Det kan godt blive svært for en 12-årig at finde hoved og hale i. Det kan være svært for selv fuldvoksne mennesker at finde hoved og hale. Du kan prøve at skrive flere detajler ned omkring personerne, at opdigte en historie og se hvor det tager dig hen. Det kan være at den unge kvinde er smart fordi hun har sat håret op i en knold. Det kan også være hun virker striks, fordi hun har sat håret op i en knold. Ud fra hvordan du opfatter dem, kan du lære noget - hvis du altså husker på, at der ikke er noget farligt ved dem. Med den indstilling går det sandsynligvis snart over igen.

Hvis du har flere spørgsmål, er du velkommen til stille dem.

Mvh Niko fra Cyberhuset

Nikolajs billede
Niko fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål