tror jeg skal dø.

brevkassespørgsmål

tror jeg skal dø.

brevkassespørgsmål af
mikkel
16 år
Oprettet 4 år 2 måneder siden

hej brevkasse. jeg har tænkt over en ting. jeg har nemlig set en artikel om en dreng der onanerede 59 gange eller sådan og døde. nu er jeg ikke ligeså ekstrem gør det kun 49 gange. jeg er begynd at at få maget maget ondt i maven og ville bare spørge om jeg skal dø ?.................

Svar:

Hej med dig

Tak for dit brev. Jeg kan godt se at du må være temmelig bekymret, men jeg tror nu ikke at du har grund til frygt. Jeg har prøvet at google lidt for at se om det kan være farligt at onanere for meget, og det meste jeg kunne finde handlede om at man kan komme til skade, hvis man ikke passer på sig selv når man onanerer. Det kan f.eks. være hvis man bruger håndsæbe og derfor laver uro i ph-balancen dernede, eller hvis man onanerer meget vildt og kommer til at lave et knæk på penis. Når det så er sagt, så kan jeg jo ikke sige med sikkerhed, at der ikke er noget galt, og du skriver jo selv at du har ondt i maven. Jeg er bare ret så sikker på at du ikke dør af at onanere for meget.

Faktisk kan onani være med til at mindske risikoen for f.eks. prostata kræft, det kan sænke dit blodtryk, det kan booste dit immunforsvar, det kan hjælpe på dit humør og din appetit, og det kan hjælpe på hovedpine. Men alt med måde. Så måske du skal overveje om det giver mening at onanere 49 gange. Nu skriver du jo ikke om det er pr dag eller 1 gang om dagen i 49 dage. Hvis det er det første, så tænker jeg at du måske skal overveje om du kan bruge din tid lidt anderledes? Måske er der noget andet du interesserer dig for og har lyst til at bruge tid på? Jeg forestiller mig nemlig at det må kræve både en del tid og energi. Hvis det nu er 1 gang om dagen i 49 dage, så er du vist bare en helt normal teenagedreng.

Fordi jeg ikke er læge, så er jeg nødt til at sige at hvis du oplever at dine mavesmerter fortsætter eller bliver værre, så skal du kontakte din læge og blive undersøgt. Der kan du jo så også nævne at du onanerer meget, og så kan lægen fortælle om det kan hænge sammen.

Venlige hilsner,

Signe