Tror jeg har fået en hæmoride ( det gør røv ondt)

brevkassespørgsmål

Tror jeg har fået en hæmoride ( det gør røv ondt)

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 1 år 1 måned siden

Jeg tror jeg har fået en hæmoride af at skide ville bare lige høre om dette er en mulighed fordi det er virkelig ondt. Jeg sad og trykkede i godt 5 minutter og da jeg var færdig var det som om at der hang en lille pølle omme bagi på mig. Så jeg vente mig mod spejlet og kigget og kunne se at jeg har helt rød og havde en lille agtig hudklump ved siden af min endetarm. Jeg vil meget gerne vide om dette er noget jeg burde søge lægehjælp til. På forhånd tak - den lille 16 årige dreng

Svar:

Hej du

Det er svært for mig at sige, præcist hvad det er for en hudklump, du har fået dig. Men det kan sagtens være en hæmoride, som du selv foreslår. Derfor synes jeg, at du skal tage til lægen og få det undersøgt, så du kan finde ud af, hvad det er.

Det er ikke rart at gå rundt og have ondt - og hvis det er en hæmoride, kan du få noget smertestillende af lægen. Ofte går hæmorider væk af sig selv, men der er ingen grund til, at du skal have ondt eller være generet af det i mellemtiden.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål