Tissetrang

brevkassespørgsmål

Tissetrang

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 3 år 2 måneder siden

Hej

Jeg har de sidste 4 dage følt at jeg skal tisse hele tiden, også selv om jeg lige har været på toilettet. Jeg tror bestemt ikke at der er noget galt med min blære eller noget, jeg tror mere det er oppe i mot hovede. Når keg ikke tænker på det går det væk, men det er rigtig svært ikke at tænke på det og jeg bliver rigtig frustreret når jeg ikke kan falde i søvn på grund af det og begyndee tit at græde fordi jeg er så træt og bare ikke kan få min søvn

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre ved det

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du hele tiden skal tisse, hvilket forståeligt nok er meget generende for dig.
Jeg kan forstå på dig, at du mest tror på, at det er noget du bilder dig selv ind. Det kan også sagtens være, ofte kan vores hjerne spille os et puds, hvis man begynder at tænke over ting som man normalt ikke tænker over, som f.eks vandladning eller vejrtrækning.

Men hyppig vandladning kan også være et tegn på blærebetændelse, så jeg synes lige du skal kontakte din læge og så lave en urinprøve, så vi er sikre på det ikke er det.
Hvis det ikke er blærebetændelse kan man prøve at "træne" blæren til igen at holde sig længere. Til at starte med f.eks kun at tisse en gang i timen, når det går godt, kan man øge intervallet op til 2 timer, som nok er nogenlunde så ofte de fleste tisser.

Og ellers gælder nok bare om at forsøge at tænke så lidt på det som muligt. Selvom det er lettere sagt end gjort, men du skal nok komme over det.
Håber du kan bruge mit svar.

Med venlig hilsen

Morten

MortenSs billede
Morten fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål