Vild med vens lillesøster

brevkassespørgsmål

Vild med vens lillesøster

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej cyberhus. Nu er det sådan at jeg går i ottende og har en meget god ven. Men her på det seneste er jeg gået hen og er blevet lun på hans lillesøster som går i syvende (hun er mega lækker) vil gerne komme sammen med hende men er bange for om det kan ødelægge mig og hendes storebrors venskab plz. Svar hurtigt

Svar:

Kære du

Jeg er glad for at du skriver til brevkassen med dit spørgsmål og jeg vil svare dig så godt jeg kan.

Jeg kan godt forstå at du går rundt og tænker på hvad du skal gøre. Når man er i din alder så kan følelser og forelskelse være rigtig svære at styre og forelskelse kan fylde alt. Nogle gange bliver man forelsket i lige præcis den pige, man ikke skulle være blevet forelsket i. Selvom man bliver meget forelsket, kan man også hurtigt få det anderledes igen. Netop fordi følelser hele tiden ændrer sig, er det en god ide at tænke det godt igennem, inden man begynder at komme sammen med en pige. Forelskelse kan hurtigt gå over, mens et venskab kan vare hele livet.

Jeg tænker at du skal tænke igennem, hvor meget du gerne vil være kærester med din vens lillesøster, og om du er klar til at du måske mister ham som ven. Jeg tror nemlig godt at det kunne ødelægge jeres venskab. Men hvis du har mod på det, kunne du måske prøve at snakke lidt med din ven om det. Det kan være lidt svært at spørge ham direkte, men du kan spørge ham lidt til hvem han synes hans søster passer sammen med eller hvordan han ville have det hvis en af hans venner blev kærester med hende. På den måde kan du finde ud af noget, uden at spørge direkte.

Jeg håber du finder frem til hvad du skal gøre. Jeg vil ønske dig al mulig heldd og lykke med at snakken.

Kærlig hilsen Marianne

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål