ven...

brevkassespørgsmål

ven...

brevkassespørgsmål af
Isabella
22 år
Oprettet 7 år 6 måneder siden

Jeg skal måske flytte sammen med min kammerat i et par månender. Han skal bo i min lejlighed, pga. noget arbejde.

Nu er problemet bare at jeg har et kæmpe crush på ham! Og jeg ved slet ikke hvordan det kommer til st gå, ift bad, onani og besøg af partnere!

Kommer jeg til at se ham nøgen? Eller onanere sammen? Vil jeg komme til st sige eller gøre noget upassende eller klamt, fordi jeg synes han er pæn? Kan jeg stadig tillade mig at rende rundt i bar overkrop, og nogen gange mindre?

Jeg har ikke noget imod han bor her, men det intime bliver en stor barriere!

VH En forvirret homofyr

Svar:

Kære forvirret homofyr!

Du skriver, at du måske skal flytte sammen med din kammerat i et par måneder i din lejlighed. Når man skal bo sammen med et andet menneske, kan det være en rigtig god idé, at lave nogle klare aftaler på forhånd for at finde ud af, om jeres forventninger til det at bo sammen stemmer overens. Fx kan det for nogen være grænseoverskridende at se et andet menneske gå nøgen rundt eller gå i bad med åben dør, hvis man bor sammen, også selvom man er venner.

Det er derfor vigtigt, at I kender hinandens grænser for, hvad I hver især synes er okay, når det handler om at bo sammen. Ellers kan der hurtig opstå dårlig stemning, hvilket ikke er rart for nogen af jer, og så kan to måneder føles som lang tid. Du skriver, at det intime vil være en stor barriere. Til det vil jeg sige, at når man vælger at bo sammen med et andet menneske, så er der visse hensyn, man bør tage. Det er selvfølgelig helt op til dig, om du har lyst til at tage disse hensyn, da det er din lejlighed, men så er det vigtigt, at du melder klart ud overfor din ven.

Hvordan du vælger at gribe det an, bestemmer du selv, men mit bedste råd vil være, at du bør genoverveje at lade din kammerat bo hos dig i to måneder, da du har et crush på ham, som du selv udtrykker det. I sådan en situation, kan da det hurtigt blive kompliceret for jer begge. Hvis du derimod finder modet frem og fortæller ham åbent og ærligt, om dine følelser for ham, så kan det jo være, at han gengælder det, og så får I muligheden for at lære hinanden rigtigt godt at kende ved at bo sammen - Hvor intet vover, intet vinder.

Håber mit svar sætter nogle tanker og modet i gang hos dig og held og lykke.

Bedste hilsner
Isabella.

IsabellaMs billede
Isabella har svaret på dette spørgsmål