Vægt

brevkassespørgsmål

Vægt

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Jeg er en pige på 19 år, er lige fyldt 19. Jeg er 163 cm og vejer 47 kg, jeg føler jo bare at det er rigtig rigtig rigtig meget. I mens andre siger det er alt alt for lidt. Hvad skal man veje når man er 163 cm?

Svar:

Hej med dig.

Når du skriver du er vejer 47 kg og er 163 cm, så synes jeg slet ikke din vægt lyder som meget. Når du kun vejer 47 kg, så synes jeg faktisk det er lige i underkanten.

Normalvægten i din størrelse ligger mellem ca. 50-63 kg. Men det er meget forskelligt hvordan det ser ud  fra person til person med vægt. Hvis man er lige høje, så kan man godt veje mere og se tynd ud stadig. Nogen har tykkere knogler og er anderledes bygget. Så man kan ikke altid kun kigge på vægten. Men hvis andre omkring dig siger du vejer for alt for lidt, så kan det helt sikkert godt tyde på at du i hvert fald ikke må blive mindre, men at det faktisk er bedre du tager lidt på, så du kommer op på normalvægt.

Der er mange piger der gerne vil være super tynde, men det er faktisk slet ikke meningen. Det er nemlig sådan at når piger kommer i puberteten så får de naturligt mere fedt på kroppen, både på lår, numse, osv. Mange piger synes lige pludselig at de bliver for tykke, fordi der kommer mere fedt på kroppen, som ikke var der da de var yngre.  Det er fordi man forvandles fra at være pige til at blive kvinde. Kvinder skal helst have former og have lidt mere fedt på kroppen. Det er blandt også fordi det er kvinder der skal kunne føde børn.

Så jeg har bare lyst til at sige at det er vigtigt at man som pige og kvinde accepterer at man har lidt mere fedt på kroppen end mænd, for det er altså helt naturligt og meningen med det at være kvinde. Det er vigtigt at man holder sin normale vægt. Så vil man have det bedst og det er også sundest.

De bedste hilsner Sine