Undervægtig...

brevkassespørgsmål

Undervægtig...

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år

Hej. Nu er jeg godt nok ikke teenager,  men det går jo nok :)

Det er det, at jeg vejer ALT for lidt... Jeg er 180 cm høj og vejer 56 kg.. Mit BMI-tal ligger på 17,2 og skulle faktisk helst ligge på 20,0 - 25,0... Jeg ligner ikke én der er undervægtig. Jeg har en meget kraftig kropsbygning... Min kæreste siger, at han kan se at jeg er undervægtig. Mine hofter stikker ud foran, når man ser mig fra siden, går min mave indad og når jeg løfter armene bliver mine ribben meget tydlige... Jeg ser rimelig muskuløs ud, men der er ikke ret meget muskel. Jeg er bare bygget med kraftige knogler...

Desværre spiser jeg meget usundt.. Jeg har absolut intet fedt på kroppen... så nu lever jeg af kalorier og generelt fastfood. Det værste er, at jeg ikke tager på. Jeg taber mig hver dag med ca. 50 - 100 gram...

Jeg har været til lægen, som siger at det ikke er noget. Jeg har ikke orm eller andre parasitter. Jeg har heller ikke anoreksi,  bulimi eller ortoreksi eller andre af de der... Hvad kan det være?? Jeg har prøvet at tage på ved hjælp af træning, men så tabte jeg mig bare hurtigere...

Jeg vil gerne have hjælp hurtigst muligt!

Hilsen Dennis.

Svar:

Hej med dig

Hvor er det godt du har været til læge og lyder godt, at din læge ikke mente der var noget galt...

Jeg kan nok ikke fortælle dig ret meget andet end hvad lægen har sagt, fordi jeg er hverken læge eller har mulighed for at se dig. Jeg ved der er mange der er meget tynde fra naturens hånd, og som har rigtig svært ved at tage på, selvom de går i krig med en fedtrig kost, ligesom du har gjort. Så ud fra det du beskriver så lyder det til, at du er helt naturligt tynd.

Så i stedet for at spise usundt og leve af fastfood, så synes jeg du skal overveje at spise mere sundt og måske få en snak med lægen om hvordan du måske kan spise fed mad på en sundere måde. Og hvis du bliver bekymret for din krop, synes jeg helt sikkert også du skal tage til lægen igen. Men umiddelbart kan du godt stole på din læge, når han/hun siger at der ikke er noget galt, tænker jeg.

Venlig hilsen

Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål