trussel? hvad skal jeg gøre

brevkassespørgsmål

trussel? hvad skal jeg gøre

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 7 år 6 måneder siden

Jeg har for 2 års tid siden haft en flirt med en fyr. Vi blev uvenner med efter 1 års tid begyndte vi at flirte igen.
Han fik sig en kæreste og flirten stoppede. Men af en grund jeg ikke kan huske kom vores flirt op igen, mens han stadig var i forhold.
Forleden var vi så til en kom sammen, og hans kæreste var med. Men han bad mig gøre hende så jaloux som muligt, men så han stadig kunne forklare sig ud af den.
I løbet af den aften nåede han at holde i hånd med mig, gi mig finger og jeg gav ham et handjob.
Sidste weekend havde han så fået lov til at komme ned til mig, men da han ikke havde råd gav jeg ham 300 kr..
Men da han når til kbh (hvor hans kæreste bor) blev han hos hende fordi jeg fik nævnt min ekskæreste overfor ham, så han blev jaloux..
Da han så ikke kom, tog jeg til fest, og til denne fest havde jeg sex med en anden. Jeg fortalte så sandheden til ham min "flirt" og han "dropper" mig så og siger han ikk gider at være andet end venner. Derved siger jeg så hele sandheden til hans eks.
Han har derefter skrevet at han ikke gad ha mig sovende til den næste kom sammen, men at han ellers gerne ville ha elsket at brække alle mine knogler, ødelægge alle mine led og så udove vandtortur på mig i søen...
Han har også kaldt mig luder og sagt at han ville være stolt, og burde få en medalje hvis han var skyld i at jeg begik selvmord...

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre... hans kæreste siger vi bare skal droppe kontakten til hinanden og lade den ligge der, men har ikke fået mere end 110 kr tilbage ud af de 300 og de trussler gør virkelig ondt på en selvmordstruet pige...

Hilsen mig...

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du er blevet meget ked af at han siger som han har gjort. Det er selvfølgelig ikke okay at han gør det.

Min første tanke er at hele idéen om at I var sammen for at gøre hans eks jaloux, var et lidt rådden idé. At gøre noget bevidst for at skade andre kommer der sjældent noget godt ud af, og det virker også som om i netop står der nu hvor både hans eks, din flirt og du selv "har tabt". En god erfaring du kan tage dig med videre i livet, tænker jeg.

Det er nogle voldsomme ting han skriver. Mon det er noget han faktisk mener han ville gøre, eller er det mere et udtryk for at han i situationen blev såret og vred over at du havde fortalt sandheden til hans eks? Lige meget hvad er det som sagt nogle meget voldsomme udtalelser og jeg synes ikke det er i orden.
Når jeg spørger er det fordi jeg mener du skal kontakte politiet, hvis du vurderer at han faktisk truer dig? Hvis du tænker at det "kun" er noget han har sagt i et øjebliks vrede er det måske ikke noget politiet nødvendigvis skal blandes ind i?

I forhold til de penge han fortsat skylder dig tænker jeg at du skal vurdere, hvor meget energi du vil bruge på at være i kontakt med ham. Det virker ikke som om i fremadrettet skal have mere med hinanden at gøre, og i sidste ende handler det måske om, om de sidste 180 kr. er "det værd".
Det er selvfølgelig klart at han skylder dig pengene, men hvis det kommer til at kræve en masse kontakt, diskussion og dårlig energi at få pengene tilbage er det måske bare bedre at glemme de penge?

Jeg kan godt forstå at det orderne gør rigtig ondt på dig. Særligt når du i forvejen har det svært og kæmper med selvmordstanker. Men jeg tror du vil få mere ud af at søge mere støtte i forhold til dine selvmordstanker et andet sted end ved at få en undskyldning fra din flirt. Måske vil en videre kontakt til ham bare give endnu mere negative udtalelser fra ham, og derfor kan jeg godt forstå når hans eks mener det er bedst bare at droppe al videre kontakt. Jeg tænker at det handler om ikke at fokusere så meget på ham og hvad han siger, og i stedet fokusere for hvad du kan gøre for dig selv.

Taler du med nogen om dine selvmordstanker? Hvis du gør synes jeg du skal fortælle om hele den her situation og fortælle hvad den har betydet for dig. Det er vigtigt at du tør være ærlig og åben om hvad du føler for at du kan få den bedst mulige hjælp.
Hvis du ikke allerede snakker med nogen om tankerne synes jeg helt sikkert du skal gøre det nu. Det kunne både være en voksen nær dig som du føler dig tryg ved. En anonym rådgivning som eksempelvis Livslinien eller måske en psykolog, som du kan komme i kontakt med gennem din egen læge. Det afgørende er at du ikke går alene med de her svære tanker...det gør dem bare endnu tungere at bære. Del dem med andre så du ikke er alene om at bære de tunge tanker.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål