Stadig fed...

brevkassespørgsmål

Stadig fed...

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

Hej, nu er jeg 15 år, og det er ikke blevet et hak bedre. Kun nye navne er opstået med tiden. Jeg skrev ind sidste år eller noget lignende, og vejer nu 85 kilo. Jeg har lavet nogle slankedrikke ud af Abrikos, Avokado, Majs, Krabbe, Frølår og så lige nogle små druer ;-). Men det hjælper ikke en gren. Og apropos gren, er min lillebror begyndt at kalde mig Georg Greneløs, fordi han godt kan lide Anders And. Drengene fra min klasse er begyndt at kalde mig følgende navne: "Kalorie Kenny, McDonald's Mark, Bildæks Børge, Fede læs lort og en hel femte kalder mig Gylle Gunner". Mit rigtige navn er Mads, og jeg forstår ikke, hvorfor de ikke bare kalder mig for Mega Mads eller lignende... Hvad skal jeg gøre for at få dem til at kalde mig noget, hvor mit navn indgår, i stedet for at de kalder mig alt det tilfældige lort...? :-(

Svar:

Hej Mads.

Det lyder som om, at der bliver talt virkelig grimt til dig og jeg kan godt forstå, at du er irriteret og ked af det.

Dem som tit bruger den slags ord tænker slet ikke over, hvor hårdt de rammer dem som de bruger dem mod. Derfor er det en rigtig god idé at fortælle og vise dem, at du ikke synes det er sjovt eller rart på nogen måde.

Jeg tror, det ville være en god idé at tage det op i klassen. Det kunne for eksempel være til et klassemøde, hvor du ærligt kan fortælle de andre, hvordan du har det med de øgenavne, de bruger. Det er godt, hvis du er helt ærlig og kan fortælle at du faktisk bliver påvirket og ked af det.

Du kan også sige det til din lære og bede om, om I ikke kan tage op samlet i klassen, hvordan I taler til hinanden. Det vil helt sikkert virke bedst, hvis det er dig selv der siger det til dem der gør det fremfor at lade de lærere sige det, men jeg kan sagtens forstå, hvis det er svært.

Ellers kan du prøve enkelvis at tage fat i dem, der gør det  og spørge om de ikke nok vil være søde at lade være med at sige de ting, fordi du ikke bryder dig om det. Det bedste er at sige det, når I ikke er uvenner og diskuterer, men når I ellers har det godt med hinanden. Så vil de være lyttende og forstående.

Hvis du godt kunne tænke dig at være mere sund, er det både vigtigt at spise sundt, men også at dyrke motion.

Jeg håber, du kunne bruge svaret og at dine klassekammerater vænner sig til at tale pænt til dig.
God weekend

Simone