Skal jeg sige det?

brevkassespørgsmål

Skal jeg sige det?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej cyberhus :) jeg har noget som plager mig HELT VILDT!! jeg har en kæreste men... jeg har været hende utro :( burde jeg fortælle hende det? :O

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå, at du syntes det er svært, at finde ud af hvad du skal gøre. Det er rigtig godt at du skriver her til Cyberhus og jeg vil se om jeg kan hjælpe dig med, at finde den rette løsning for dig.

For det første kommer jeg til, at tænke på, om du har tænkt over hvorfor du har været din kæreste utro? Er det noget der er sket til en fest, hvor du måske har været fuld og derfor ikke kunne tænke klart? Eller er der noget imellem jer som du ikke syntes fungere? Jeg tror det kunne være en rigtig god idé, at overveje om der er en speciel grund til, at det er sket.

Når man har en kæreste, syntes jeg det er vigtigt at man har tillid til hinanden og kan stole på hinanden. Alle mennesker laver fejl af og til og derfor er det også vigtigt, at man kan snakke sammen om de ting der er svære. Jeg tror din kæreste ville sætte pris på, at du er ærlig omkring det og erkender, at du har gjort noget forkert og er rigtig ked af det der er sket. Jeg ved ikke hvordan din kæreste vil reagere, hvis du siger det til hende, men jeg tror hun vil blive ked af, hvis en anden fortalte hende at du har været utro. Det kan også være, at hun bliver vred på dig og ikke længere har lyst til, at være kærester med dig.

Jeg kan godt forstå, hvis du er bange for, at din kæreste går fra dig, hvis hun får det at vide og det må ikke være en særlig rar tanke for dig. Men jeg syntes egentlig, at din kæreste fortjener at få det at vide, så hun selv kan vælge, hvad hun har lyst til. Jeg tror også det ville være godt for dig, at få det sagt til hende, så du ikke skal bære rundt på den dårlige samvittighed, som plager dig, for jeg tror ikke den forsvinder af sig selv.

En anden mulighed er, at du vælger ikke, at fortælle det til din kæreste. Hvis du beslutter dig for ikke, at sige det, syntes jeg det er vigtigt, at du selv har en god mavefornemmelse omkring det og prøver at lægge det bag dig, så I måske fortsat kan have et godt forhold. Hvis du vælger ikke at sige det, er det også vigtigt, at hun ikke får det at vide fra en anden.

Lige meget hvad, så er det din beslutning om du vil fortælle din kæreste det eller ej og jeg håber du kan bruge mine tanker, til at træffe den beslutning der føltes mest rigtig for dig nede i maven.

Mange hilsner
Majbritt