Prøver hun at stjæle min kæreste?

brevkassespørgsmål

Prøver hun at stjæle min kæreste?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 7 år 2 uger siden

Er i et virkelig dejligt forhold, som om 3 dage har varet et halvt år. Jeg føler mig virkelig forelsket i ham og tror også han føler det samme for mig. Mit problem er bare, at min veninde er begyndt at flirte ekstremt meget med ham. Til fester hænger hun op ad ham hele aftenen. Jeg har prøvet at snakke med hende om det, men når jeg gør, bliver hun bare sur og svarer altid at hun må tale med hvem hun vil. Hvilket bare får mig til at få dårlig samvittighed, fordi jeg føler mig som en jaloux kæreste. Jeg har også prøvet at snakke med ham om det, og han er enig, men vil ikke sige noget til hende fordi han frygter, at det vil gøre deres venskab akavet.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre eller om jeg skal tro ham. Jeg synes bare det virker som en lidt billig undskyldning. Er begyndt at frygte, om de 2 har noget kørende, men ved heller ikke om det bare er paranoia.

Hvad skal jeg gøre?

Kære dig...

Tusind tak for dit brev.
Det lyder til, at du har en rigtig dejlig kæreste, som du er rigtig glad for. Hvor er det bare dejligt! Og hjertelig tillykke med jeres halvårsdag. Det er da værd at fejre.

Jeg kan godt forstå, du er lidt i vildrede om, hvad du skal stille op i forhold til det, du oplever lige nu.
På den ene side har du ikke lyst til at være den jaloux kæreste. På den anden side vil du heller ikke være den trælse veninde, som skal bestemme, hvem din veninde skal snakke med. Jeg tror mange oplever, at føle sig som en jaloux kæreste nogle gange, så du skal vide, at det er helt okay at have det sådan nogle gange. Heldigvis er det noget man kan arbejde med og lære st styre.

Jeg synes, det er rigtig flot af dig, at du har snakket både med din veninde og din kæreste omkring, hvordan du har det med, at de to snakker med hinanden. Det er modent gjort, og det vil alle på din alder nok ikke have gjort. Så thumps up for det!

Om din veninde prøver at stjæle din kærsete eller ej, kan jeg ikke svare på. Men det lyder til, at hun i hvertfald synes, at din kæreste er en sød fyr, som hun godt kan lide at snakke med. Selvom du har prøvet at snakke med din veninde om det der foregår, så synes jeg, det er vigtigt, at du får fortalt hende, at det gør dig ked af det, at hun altid hænger sådan på din kæreste, når I er til fester sammen. Som gode veninder vil man også kunne forstå den anden person og derfor acceptere, at sådan noget gør man ikke. Det er helt i orden at være gode venner, både drenge og piger, selvom man har en kæreste, men der er grænser for, hvor meget man skal "hænge" på hinanden, når man ved, at man såre en anden person. Så derfor er det også vigtigt, at du får fortalt din kæreste, at det gør dig ned af det og usikker, når han snakker så meget med din veninde.

Jeg ved godt, det er lettere sagt end gjort, men du har allerede åbnet op for snakken før, så derfor er jeg sikker på, du vil kunne gøre det igen, og gøre det klart for dem, at det såre dig og at du bliver usikker på dit forhold til din kæreste.

Jeg håber, du kan bruge mit svar, og at du sammen med din veninde og kæreste finder frem til den rette løsning.

Held og lykke herfra!

Kh Anna

Svar:

Kære dig...

Tusind tak for dit brev.
Det lyder til, at du har en rigtig dejlig kæreste, som du er rigtig glad for. Hvor er det bare dejligt! Og hjertelig tillykke med jeres halvårsdag. Det er da værd at fejre.

Jeg kan godt forstå, du er lidt i vildrede om, hvad du skal stille op i forhold til det, du oplever lige nu.
På den ene side har du ikke lyst til at være den jaloux kæreste. På den anden side vil du heller ikke være den trælse veninde, som skal bestemme, hvem din veninde skal snakke med. Jeg tror mange oplever, at føle sig som en jaloux kæreste nogle gange, så du skal vide, at det er helt okay at have det sådan nogle gange. Heldigvis er det noget man kan arbejde med og lære st styre.

Jeg synes, det er rigtig flot af dig, at du har snakket både med din veninde og din kæreste omkring, hvordan du har det med, at de to snakker med hinanden. Det er modent gjort, og det vil alle på din alder nok ikke have gjort. Så thumps up for det!

Om din veninde prøver at stjæle din kærsete eller ej, kan jeg ikke svare på. Men det lyder til, at hun i hvertfald synes, at din kæreste er en sød fyr, som hun godt kan lide at snakke med. Selvom du har prøvet at snakke med din veninde om det der foregår, så synes jeg, det er vigtigt, at du får fortalt hende, at det gør dig ked af det, at hun altid hænger sådan på din kæreste, når I er til fester sammen. Som gode veninder vil man også kunne forstå den anden person og derfor acceptere, at sådan noget gør man ikke. Det er helt i orden at være gode venner, både drenge og piger, selvom man har en kæreste, men der er grænser for, hvor meget man skal "hænge" på hinanden, når man ved, at man såre en anden person. Så derfor er det også vigtigt, at du får fortalt din kæreste, at det gør dig ned af det og usikker, når han snakker så meget med din veninde.

Jeg ved godt, det er lettere sagt end gjort, men du har allerede åbnet op for snakken før, så derfor er jeg sikker på, du vil kunne gøre det igen, og gøre det klart for dem, at det såre dig og at du bliver usikker på dit forhold til din kæreste.

Jeg håber, du kan bruge mit svar, og at du sammen med din veninde og kæreste finder frem til den rette løsning.

Held og lykke herfra!

Kh Anna

AnnaIMs billede
Anna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål