piger

brevkassespørgsmål

piger

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 11 år 2 uger siden

Hej der er en pige i min klasse som er forelsket i mig og hun er meget sød men de andre fra min klasse synes hun er klam hvad skal jeg gøre???

Svar:

Hej med dig!

Det er godt, du skriver herind! Jeg kan godt forstå, det er en lidt svær situation at stå i, når man er en smule nervøs for, hvad andre synes.

Først og fremmest må det være en dejlig følelse, når én du synes er sød, er gået hen og blevet forelsket i dig.

Du skriver, at dine klassekammerater, synes denne her pige er klam, men at du selv synes hun er meget sød. Når man er på din alder, går man meget op i, hvad andre synes om én, og det kan betyde, at man ender med bare at gøre, hvad de andre synes er ok. Samtidig er det jo også meget forskelligt, hvilken type pige, I drenge i klassen kan lide, synes er pæne osv. Og den pige der fx går i det "rigtige" tøj den ene uge, er måske den samme, som går i det "forkerte" tøj i den næste uge.
Når jeg skriver det på den måde, prøver jeg at sige, at det vil være rigtig ærgerligt for både dig og pigen i din klasse, hvis I to ikke kan finde ud af noget sammen på grund af dine klassekammeraters mening om hende. Siden I har forskellige meninger om hende pigen, kan det jo også være, at det er fordi dine klassekamerater ikke kender hende så godt, som du gør. I hvert fald er mit bedste råd til dig, at du skal følge din egen mening og ikke dine klassekammeraters.

Skulle det gå sådan, at dine klassekammerater ikke kan forstå din beslutning, kan du jo fortælle dem, hvorfor du synes pigen i din klasse er sød, og måske vil de få øjnene op for det, du allerede har set i hende.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og at du finder en løsning, der gør dig selv glad.

De bedste hilsner,
Katrine