Pigen.

brevkassespørgsmål

Pigen.

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej cyberhus mit navn er Kaspar, og nu skal i høre :). Nu har jeg startet på min nye skole, og jeg har gået her i 1 år. Og jeg går i 9.klasse nu. Lige fra jeg kom til skolen var der denne pige her der faldt mig i øjene. Min første fest med hende spurgte jeg efter hendes nr. og jeg fik det. Vi har skrevet og snakket meget sammen her på det sidste. Men det er aldrig hende der skriver. Det er altid mig. Men når vi endelig snakker, så er hun meget snaksagelig. Vi går oftes til fester hvor vi sidder og snakker og hygger. Her fra en månede siden havde vi sex. Men det skete bare fordi vi begge var fulde, jeg har været forelsket i hende i et stykke tid nu. Og hun ved det selv. Men jeg syntes tit hun kan være meget ¨kold¨ og afvisende nogle gange, bare sådan en ligeglad type, og ikke spørger ind til mig, det er altid mig der spørger. Det skal siges hun er en meget køn pige, og jeg er ikke den eneste der syntes det. De fleste af drengene syntes hun ser lækker ud, men de har ikke rigtig haft held, ved ikke om det er fordi hun tror hun kan gå ud og vælge den fyr hun vil have. Jeg er den typiske nice-guy og gentleman osv. Fordi jeg er velopdravet.. Men kan det være hun går efter den lidt mere ligepå og hår type? Eller spiller hun bare kostbar? Jeg kan ikke rigtig regne hende ud.What to do? :D

Svar:

Hej Kaspar.

Først og fremmest synes jeg, det er dejligt, at du har mødt en pige, som du er blevet forelsket i. Forelskelse er sådan en dejlig ting, som kan fylde en med gode tanker og plante en masse smil på ens læber. Forelskelse er dog også noget, som kan skabe en masse bekymringer, fordi man sjældent ved, om ens følelser er gengældte, og hvad man lige skal gøre med de mange følelser, man er fyldt op med. Jeg kan derfor godt forstå, du skriver herind med dit spørgsmål, og jeg vil forsøge at hjælpe dig på vej ved først at fortælle dig, hvad jeg tænker om det, du skriver og derefter give dig nogle idéer til, hvad du kan gøre.

Jeg synes, det er rigtig modigt af dig, at du i første omgang fik spurgt pigen efter hendes nummer, og at I er begyndt at snakke sammen, fordi du fik taget det første skridt. Tit kan det være lidt svært at tage det første skridt, fordi man nemt bliver usikker og nervøs for, hvordan den anden reagerer. Jeg tror, de fleste ønsker, at det skal være den anden, som skriver de første beskeder og generelt bare tager initiativet. Især piger kan indimellem have nogle principper om, at de synes, drengen skal tage alle de første skridt og generelt altid skrive først. Jeg tænker, det måske kan være det, der gør sig gældende hos jer. Du nævner selv muligheden for, at hun måske spiller kostbar, og det tror jeg godt, du kan have ret i. Mange piger vil nemlig gerne virke som om, de ikke er interesserede, selvom de i virkeligheden er det, fordi de tænker, at det gør dem spændende og fanger drengenes interesse. Det er ikke sikkert, det er det, pigen gør, men det kan være.

Om hun er så tilbageholdende, fordi hun tænker, hun kan få hvem som helst, eller fordi du ikke helt er hendes type, er svært at sige. Det kan også være, hun er lidt genert og bange for at blive skuffet. Du skriver, hun virker en smule kold og afvisende og ikke spørger meget ind til dig. Det kan være fordi, hun ikke er så interesseret, men det kan også være et udtryk for, at hun er lidt genert og usikker. Selv pæne piger kan nemlig blive usikre på sig selv. Ud fra det, du skriver, synes jeg, det lyder som om, I hygger jer rigtig meget sammen, når I først er kommet igang med at snakke. Måske har hun behov for at føle sig tryg, inden hun begynder at snakke meget, og det kan være, at hun bliver tryg ved, at du tager initiativet. Igen kender jeg ikke svaret på, hvorfor hun gør, som hun gør, men det er blot mine tanker om, hvordan det måske kan være.

Jeg tænker, du har flere muligheder for at finde ud af, hvordan hun har det med det hele. Jeg skriver det i punktform, så det er overskueligt for dig.

1) Jeg synes, det er oplagt, at du spørger hende, hvordan hun har det med dig. I har efterhånden skrevet og snakket sammen i noget tid, så det er et helt naturligt tidspunkt, at du stopper op og finder ud af, om dine følelser er gengældte. Du kan evt. spørge hende i en besked, hvis det er lettest for dig. Du skal selvfølgelig være forberedt på, at det ikke er sikkert, dine følelser er gengældte.

2) Du kan høre dine venner, hvad de tænker om det hele. Hvis du har en god ven i klassen, som måske har set det hele lidt udefra, kan det være, han har lagt mærke til noget. Måske har han hørt hende tale om dig, har lagt mærke til, at hun kigger meget efter dig eller noget helt tredje. Uanset hvad kan det være rart at snakke med sine venner om sådan noget.

3) Du kan prøve at holde lidt igen med at skrive til hende. Det kan være, hun har vænnet sig til, at du altid skriver, og at hun derfor slet ikke har tænkt på selv at skrive. Ved at holde igen finder du ud af, om hun tager kontakt til dig. Det kan faktisk være, hun synes, du bliver endnu mere spændende, hvis du ikke hele tiden er tilgængelig.

Jeg håber, du kan bruge mit svar og held og lykke med den smukke, dejlige pige.

Kh. Matilde