Permanent

brevkassespørgsmål

Permanent

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

hej, jeg har meget krøllet hår, og så tænkte jeg på at få permanent glat hår hos frisøren, men hvis jeg gør det er der så nogle bivirkninger, og er det sådan at jeg skal have permanent hver 6. måned eller er det glat indtil håret vokser ud? Hilsen Claudia

Svar:

Hej Claudia

Rigtig fint du skriver ind med dit spørgsmål. Jeg vil forsøge at svare så godt jeg kan.

Umiddelbart kan jeg ikke se at der er nogen permanente bivirkninger ved at få glattet håret hos din frisør eftersom der altid vil vokse nyt hår ud.

Det eneste der er med det, er at alt kemisk du gør ved håret vil slide på håret. Krøllet hår er generelt mere skrøbeligt og fint end glat hår og derfor knækker og spalter enderne lettere. Hvis du glatter dit hår bliver det altså mere slidt og knækker nok lettere.

Det er svært at sige hvor længe frisørens glatning vil holde. Det afhænger helt af dit hår. Jo længere det holder desto mere slidtage vil det også påføre dit hår. Dine krøller er genetisk betinget og forsvinder jo ikke, fordi du får håret glattet, så der vil nok gå 2-3 måneder og så vil dine krøller vise sig i hårbunden. Det kan du måske glatte med et glattejern tænker jeg. Det er ligesom når du farver dit hår, din naturlige hårfarve vil begynde at titte frem efter en månedstid allerede.

Til slut vil jeg bare sige, at jeg synes du skal være glad for dit hår. Rigtig mange betaler dyre domme for at få flotte krøller, som jeg er sikker på dine er :)

Jeg håber du fik svar nok.

Mvh Miriam