percing

brevkassespørgsmål

percing

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej... jeg har et lille problem med min mor. min mor har det meget sådan at man skal se naturlig ud. jeg har ét hul i hver af mine ører. jeg har altid gerne ville have en mavepercing, men det vidste jeg selvfølgelig godt at jeg ikke måtte da jeg sagde det til hende for ca.et år siden. jeg har så også sagt til hende for lidt lang tid siden at jeg gerne ville have et hul mere i mit ene øre, hun kiggede på mig som om jeg var åndssvag, og sagde at det måtte jeg ihvertfald ikke få. jeg brænder bare inderligt for enten at få et hul mere i øret, næsen eller i navlen! jeg vil virkelig gerne have det, men jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det rigtigt til hende uden nu tror det er en joke! så jeg håber i hår nogen gode idér til hvordan jeg kan sige det til hende, for jeg er jo kun 13.... kærlig hilsen Katrine.

Svar:

Hej Katrine

Jeg kan godt forstå hvis du synes det kan være lidt svært at sige, når nu hun ikke rigtig troede på dig sidst. Jeg vil gerne prøve at komme med en idé til, hvordan du kan sige det til hende, at du gerne vil have et hul mere, så hun bedre kan forstå at du mener det.

Jeg tror at grunden til at din mor reagerer på den måde, er at hun faktisk ikke synes du skal have et hul mere og så tager hun dig ikke seriøst. Det er selvfølgelig ikke særlig fedt for dig. Ud fra det du skriver kunne det desværre godt lyde som om hun bliver svær at overtale. Men når nu det betyder så meget for dig, så synes jeg du skal prøve at spørge hende på en pæn måde.

Det jeg synes du skal gøre, er at du fortæller hende at du faktisk gerne vil snakke med hende om noget. Det er nok ikke så sikkert du må få i navlen eller i næsen. Jeg synes derfor kun at du skal fortælle hende at du gerne vil have et hul mere i øret. Du kan jo fortælle hende lidt om hvorfor du gerne vil have hullet osv. Jeg tænker at hvis du kun snakker om at du gerne vil have et ekstra hul i øret, så kan det være hun bedre vil gå med det til og tage dig mere seriøst.

Jeg kan ikke rigtig se, at der er så mange andre muligheder end at du fortæller hende at du gerne vil have et hul mere i øret og hvorfor det betyder så meget for dig. Så håber jeg at hun vil tage dig mere seriøs.

Mange hilsner Sine