P-Piller

brevkassespørgsmål

P-Piller

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 13 år 3 uger siden

Hey :) Jeg har ikke fået menstruation men jeg har små bryster og jeg vil rigtig gerne have p-piller. Jeg ved godt man kun skal tage p-piller på grund af menses og det ikke og sund osv. meeeen KAN man hypotetisk egentlig godt tage p-piller uden og have menstruation? :D kh. katrine

Svar:

Hej med dig

Du skriver, at du gerne vil have p-piller og som jeg forstår det, er det fordi, du gerne vil have større bryster. Hvis du har små bryster og er utilfreds med dem, kan jeg sagtens forstå, du ville ønske de var lidt større. Du skal vide, at det ikke er alle, der får større bryster af at tage p-piller og ofte vokser de ikke ret meget. For det meste kan man ikke se forskel.

Noget helt andet er, at du vil tage p-piller uden at have fået menstruation. Jeg ved ikke om en læge vil gå med til at give dig p-piller, når du ikke har fået din menstruation endnu. Det er noget, du skal snakke med din læge om. Jeg tvivler meget på det, da p-piller bruges mod graviditet og mod menstruationssmerter.

Jeg synes, du skal vente med at tage p-piller, da du ikke har fået din menstruation endnu og da du er 14 år, vokser dine bryster stadig.

Venlig hilsen Jane