Onani

brevkassespørgsmål

Onani

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 7 år 9 måneder siden

hej! Jeg er en pige på 15 år, som har tænkt lidt over det med, at onanere. Jeg synes dog, at porno og sådan noget, er dybt dybt forkert, så har i nogle forslag til, hvad man ellers kunne gøre/læse, for at blive tændt?

Svar:

Hej med dig,

Det er meget forskelligt hvad man tænder på og har lyst til. Det kan derfor også være svært at svare på dit spørgsmål, men jeg vil prøve og komme med et par forslag, som jeg håber kan inspirere dig! Jeg kan godt forstå du gerne vil prøve at onanere. Det er helt normalt at man kan få nogle behov, som skal dækkes og en interesse for det seksuelle som skal udforskes. Det er helt normalt og sundt at have det sådan. Onani er faktisk en god måde at lære sin egen krop af kende på. Man finder ud af hvad man godt kan lide og hvad der føles godt og så lærer man også lidt om hvordan tingene hænger sammen i kroppen.

Porno er bestemt ikke den eneste måde at blive tændt på, så det skal du ikke være bekymret for. Der er mange andre måder at onanere på. Nogle mennesker har brug for at blive tændt af noget visuelt, fx. i form af porno, andre har brug for at læse og forestille sig. fx i form af en erotisk bog, andre igen behøver hverken bog eller porno, men tænker måske bare på noget frækt imens. Alt sammen er helt i orden og normalt. Det vigtigste er, at det man gør føles rart og godt. Det du vælger at gøre er jo kun for dig, så, sålænge du føler dig tændt og godt tilpas, så gør du det rigtigt :-)

Der er lige så mange måder at onanere på, som der er mennesker, så det kan være svært at give råd til hvad du kan gøre for at blive tændt. Som jeg skrev ovenover, så er det vigtigste egentligt at prøve sig frem og mærke efter hvad der føles godt. Jeg vil dog alligevel komme med nogle forslag, som du måske kan lade dig inspirere af.

Det er blevet meget moderne at læse erotiske bøger. De er også blevet kaldt kvindernes porno, fordi mange kvinder forestrækker at læse om det i stedet for at se på det i en pornofilm. I bøgerne er det også mindre grafisk og der er ofte en sød historie forbundet med det, som kan gøre det lidt nemmere for mange kvinder at leve sig ind i, end det man finder i en pornofilm, hvor det er mere "lige på og hårdt". Da det er blevet meget moderne er de også nemmere at finde i diverse boghandlere og det  er blevet så almindeligt at man ikke behøver bekymre sig om at det er pinligt at købe dem. Hvis du alligevel synes det er lidt pinligt at skulle købe sådan en bog, så kan du altid sige at det er en gave og få den pakket ind - så ligner det at det ikke er til dig selv.

For nogle kan det også hjælpe at have et billede eller forestille sig en man godt kan lide eller en kendt man synes er lækker og så forestille sig at det er dem, der rører ved en.

Det kan også hjælpe at skabe en god stemning inden man går igang. Måske kan du sætte lidt god musik på eller rulle gardinerne ned, eller hvad der nu gør at du føler dig godt tilpas og slapper af. I den forbindelse kan det være en god ide at vælge et tidspunkt hvor du er alene hjemme eller ved du ikke bliver forstyrret. Det kan gøre at du bedre kan slappe af og give dig hen.

Du kan også prøve at eksperimentere lidt med stedet du vælger at onanere. Du kan prøve og mærke efter hvad der føles bedst, om det føles forskelligt og så videre. Du kan for eksempel prøve mens du ligger på din seng, eller mens du sidder på en stol eller måske mens du står i badet.

Nogle eksperimenterer også lidt med andet end fingrene. Det kan fx. være puder og dyner eller decideret legetøj, fx. en dildo eller vibrator. Jeg tænker dog sagtens du kan starte ud med det du har - altså fingrene, dyner og puder og den slags.

Husk på, at det kræver øvelse at lære sin krop at kende og blive god til det. Du må ikke blive slået ud hvis ikke det lykkes i første omgang, da det sagtens kan komme med tiden.

Hvis du har lyst til at læse mere om onani, så har jeg fundet en god side, som du kan kigge på. Der står der mange gode ting om onani, som kan være gode at vide.

De bedste hilsner,

Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål