nu har jeg fundet ham

brevkassespørgsmål

nu har jeg fundet ham

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej jeg har skrevet her ind ang. med at jeg var forelsket i en dreng og jeg havde kun hans fornavn og jeg ikke kunne finde ham på facebook..... Nu har jeg endelig fundet ham der viser sig så at han har en "bedsteveninde" og hun skriver alt muligt på hans væk f.eks " du ved ikke hvor meget jeg holder af diig" det gør miig virkelig ked af at læse men jeg tør ikke rigtig skrive til ham og jeg vil gerne have hans nummner hvordan spørg man om det ???

Svar:

Hej med dig

Det var da dejligt, at du har fundet den dreng, som du er forelsket i på Facebook. Nu har du så læst på drengens væg, at han har en bedsteveninde, der skriver søde beskeder til ham. Jeg kunne forestille mig, at du bliver ked af det, fordi du tror, at de måske er kærester. Men om de bare er gode venner, eller er kærester kan faktisk være svært at vide, fordi man kan jo godt skrive mange søde ting til ens bedste venner, uden at det betyder at man er kærester. Men jeg kan godt forstå at du bliver lidt ked af det, fordi du jo også synes han er rigtig sød.

Du vil gerne have et godt råd til, hvordan du kan spørge efter hans telefonnummer. Der er ikke nogen rigtig eller forkert måde, at spørge efter hans telefonnummer. Hvis du ikke kender drengen så godt, er det måske en god idé, at i skriver lidt sammen, inden du beder om hans nummer. Du kan jo sende en besked til ham på Facebook, hvor du måske skriver tak for en god ferie. Hvis han svarer på din besked, så kan i jo skrive lidt sammen, for eksempel om nogle sjove ting i har oplevet på ferien.

Når i skriver lidt sammen, så kan det måske også være en god ide at spørge ham, om han er kærester med hende pigen der skriver på hans væg. Det kunne måske være rart for dig at finde ud af.

Hvis de ikke er kærester og du stadig synes han er sød, kan du jo så spørge efter hans telefonnummer. Du vil sikkert også opleve, at det føles mere naturligt, at spørge efter hans telefonnummer, efter at i har skrevet lidt sammen. Jeg synes bare, at du skal hoppe ud i det, og kontakte ham. Måske vil han også gerne snakke med dig, og så er det jo skønt. Hvis ikke han har lyst til det, bliver du måske lidt ked af det, men så kan du i stedet bruge din tid på en anden sød dreng.

I dit sidste brev skrev du, at du havde fortalt din mor om drengen, som du er forelsket i. Jeg synes, at det er rigtig godt, at du kan snakke med din mor om sådan nogle ting. Det er en god idé, hvis du snakker med din mor, inden du skriver til drengen på Facebook. Måske har hun også nogle gode ideer til hvad du kan skrive.

Held og lykke med det.

Mange hilsner

Heidi