mister ven til eks ven

brevkassespørgsmål

mister ven til eks ven

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej jeg skrev ind for et stykke tid siden om at jeg havde problmer med en ven (K) vi er ikke venner mere men mit problem er at den ene af mine to beste venner (s) stadig er venner med k så jeg vilikke være sammen med k men det skal jeg hvis jeg vil være sammen med s ellers er jeg kun sammen med min beste ven det er godt nok nogle gange men jeg tror at k gør alt hvad hun kan for at jeg ikke længre er venner med s og ikke vil gå i klassen mere det er nok at der alerede er en der gør alt hvad hun kan meen to er for meget når de begge to er meget diskrete på ver sin måde. hjææææææææææææææælp

Svar:

Hej med dig

Det er svært at finde ud af, hvad man skal gøre, når ens venner er meget sammen med nogle, som man ikke selv vil være sammen med. Som du nok er klar over, kan du jo ikke bestemme hvem s skal være sammen med, så k og s skal selvfølgelig have lov til at blive ved med at være venner. Det bedste ville være, hvis du og k kunne blive venner igen, eller i hvert fald kunne lære at acceptere hinanden. Jeg synes ikke, du skal lade være med at være sammen med dine venner, fordi k er der. Det kan måske godt lade sig gøre, i alle sammen kan være sammen uden at dig og k behøver at snakke sammen.

Jeg synes også det kunne være en god ide at få snakket med s om det her. Fordi hvis k vil ødelægge jeres venskab, så er det vigtigt at i får snakket om det og bliver enige om hvordan i bedst kan bevare jeres venskab. Måske kunne i alligevel være sammen alene uden k og på den måde hygge jer sammen og blive ved med at være venner.

Du skal også tænke over, at når I alle sammen var venner før, er det også svært for jeres fælles venner, fordi de står midt i det hele. Derfor er det meget vigtigt, at dig og k kan finde ud af at være sammen uden at skændes eller være uvenner, fordi ellers kan det meget nemt komme til at gå ud over jeres fælles venner. Det er jo ikke meningen, at de skal tage stilling til og blandes ind i jeres problemer. Så prøv at være sammen alle sammen, så ender det nok med, at I godt kan enes.

Venlig hilsen Jane