Miste en ven...

brevkassespørgsmål

Miste en ven...

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Jeg er næsten lige startet på en ny skole, jeg er glad for skolen, dens lærer og elever, og har lært utrolige mange mennesker af kende. Her i blandt, lad os kalde hende Sussie, men hende "Sussie" har haft noget kørende med en på den samme skole. Så jeg tog pis på hende, og hun var med på den, og det var nogle timer med mange grin. Så begyndte vi begge to at skrive til ham som, "Sussie" jeg skrev, 'citeret' Hallo din bums, du skal gifte dig med "Sussie" den storbarmede pige.. Både mig og "Sussie" grinte af det, og synes det var sjovt. Indtil det blev frikvarter for til sidst i frikvarteret så jeg hende løbe ud af skolen, med tåre i øjene. Så jeg løb efter hende. Spurgte hva der var galt, de eneste ord hun sagde var "GÅ!" som i et halvkvalt skrig, jeg kunne høre at hun havde lyst til at skrige af mig, men kunne ikk. Og nu går jeg rundt med den her ubehalige følelse i maven, jeg vil gerne hjælpe, men jeg ved ikk hvordan, for hvad hvis det er mig der er skyld i det hele? Hjælp mig til at få klarhed over tingene...

Svar:

Normal

false

DA
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Kære dreng på 16 år

Jeg er glad for at du skriver til brevkassen og jeg vil prøve at svare dig så godt jeg kan.

Det er dejligt at du er så glad for den nye skole, og at du kan lide både lærerne og eleverne. Det kan være svært at starte på en ny skole og det kræver mod at lære nye mennesker at kende, som allerede kender hinanden.  Det er flot at du bare er sprunget ud i det, og allerede har haft nogle hyggelige timer med Sussie.

Det lyder til at Sussie først syntes at det var sjovt og var med på jeres leg, i forhold til ham hun har noget kørende med.  Det er svært at vide hvorfor hun blev så ked af det i frikvarteret. Det kan være at hun alligevel ikke synes det var så sjovt bagefter eller at ham fyren blev rigtig såret af det I skrev til ham.

Når du skriver at du har denne her ubehagelige følelse i maven og at du gerne vil hjælpe hende, fortæller det mig at du er en rigtig god ven. Jeg synes det kunne være en god ide, hvis du fortalte Sussie hvordan du har det. Du kan måske fortælle hende det samme, som du har skrevet her i brevkassen. Hvis hun ikke har lyst til at snakke med dig lige nu, kunne du overveje at skrive et brev eller en e-mail til hende.

Noget andet jeg også tænker på er at jeg faktisk godt forstår hvis ham fyren er blevet ked af det I skrev. Jeg tror ikke at der er nogen der synes det er rart at blive kaldt ”din bums” af en man er glad for. Nogle gange er det lidt svært det her med nye venskaber og hvordan man lige skal gøre og opføre sig. Derfor er det i starten måske ekstra vigtigt at man tænker over hvordan man er over for andre og hvad man siger.

Jeg håber du får snakket ud med Sussie og at I kan få det sjovt sammen igen.

Kærlig hilsen Marianne

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål