Min krop

brevkassespørgsmål

Min krop

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

Hej cyberhus!

Først og fremmest ville jeg rose jer for en fantastisk hjemmeside!

det er som om jeg er ved at få bryster som en dreng!!! jeg synes det er vildt pinlig for der er ingen andre hos der ligner de har bryster? her i sommerferien har jeg gået fra 52 kg til 46-48 kg men jeg har det stadig så jeg er i tvivl om det pga fedt eller hvad? ( jeg synes altså ikke jeg er tyk)

jeg er 165 cm høj , 12 årige dreng !

plz hjælp mig.

hilsen en fovirret dreng!

Svar:

Kære du

Tak for rosen - det er altid dejligt at høre at I kan bruge vores hjemmeside.

Jeg kan høre at du er begyndt at undre dig over at du har fået lidt bryster og at du tænker meget over hvad grunden kan være til det. Når man snart er teenager og kommer i puberten så sker der rigtig meget med kroppen og særligt i de første par år kan kroppen se helt anderledes og asymmetrisk ud. De fleste drenge begynder dog at vokse rigtig meget, når de er omkring 13-15 år og det betyder altså at fedtet på kroppen bliver placeret lidt anderledes og at der kommer flere muskler istedet. Jeg tror derfor at du vil opleve at de her bryster forsvinder helt af sig selv, når du i løbet af de næste par år vokser og får flere muskler.

Jeg synes du skal prøve at snakke med nogle voksne omkring det, så du ikke går rundt og bliver ked af din krop. Du kan snakke med dine forældre om det og I kan evt. tage sammen til sundhedsplejersken på skolen eller til lægen. Både sundhedsplejersken og lægen er vant til at snakke med unge mennesker om deres kroppe og hvis de synes at man skal gøre noget, så har de nogle gode forslag til hvad det skal være.

Jeg håber du kan dele din tanker med nogle andre, så du snart kan blive mindre forvirret.

Venlig hilsen Marianne