Min bedste ven

brevkassespørgsmål

Min bedste ven

brevkassespørgsmål af
Anonym
Oprettet 15 år 1 måned siden

Hej jeg har så denne her Bedsteven, som jeg tilfeldigvis er blevet hårdt ramt af.. Altså blevet Vildt! forelsket i, jeg får ondt i maven hver gang jeg tænker på ham, og tanken om at han har en anden er så grusom jeg får så meget ondt i maven.. (jeg ved ikke om det høre til denne kategori) da han var kærester med en anden og da vi sad og snakke, sagde han pludselig hendes navn og jeg fik vildt ondt i maven.. jeg kan simpelthen ikke klare det .. jeg kan ikke fortælle det til min mor og far fordi det er for pinligt.. kan i ikke hjælpe mig?

Svar:

Kære Pige

Jeg kan høre på dig at du er meget forelsket i den dreng du fortæller om. Du siger, at du får ondt i maven når du tænker på ham og når han snakker om sin ekskæreste.

Næsten alle mennesker oplever den slags forelskelse en ellerflere gange i deres liv, så selvom du synes det er pinligt, er det faktisk meget normalt, og slet ikke noget du skal være flov over.

Jeg syntes det er en rigtig god ide at snakke med din mor og far. Det er ikke pinligt, men faktisk en dejlig ting at du er forelsket, selvom det gør ondt i maven. Det kunne også være en god veninde eller ven.

Det hjælper tit at få vendt sine følelser med andre, både fordi det kan være hårdt at gå alene med så mange tanker, og fordi man tit bliver mere klar i hovedet når ordene får lov at komme ud. Du kan eventuelt starte med at skrive dine tanker og følelser ned, så ved du bedre hvad du skal sige.

Hvis det føles rigtigt i din maven, så synes jeg det er en god ide at du fortæller ham hvordan du har det. I er gode venner og så kan I få snakket om det og hvem ved, måske har han det på samme måde. Hvis du synes det er svært at fortælle det direkte til ham, kan det være nemmere først at skrive et brev til ham.

Du har taget første skridt ved at skrive til vores brevkasse, det synes jeg er rigtig flot. Held og lykke med det.

Hilsen Julie