Mere end ven???

brevkassespørgsmål

Mere end ven???

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 8 år 3 måneder siden

Hej. jeg kan godt lide en pige fra

min klasseog syntes at hun er sød. Vi er ok gode venner.

vi taler nogle gange sammen men jeg ved ikke om hun kan lide mig. Hvad skal jeg gøre

Svar:

Hej med dig.

Hvor er det dejligt, at du har fundet en pige, som du godt kan lide. Selvom det kan føles rigtig dejligt at være vild med en, så kan det også være svært, for det kan være ret forvirrende at vide, om hun også føler det samme. Så derfor kan jeg godt forstå, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre, og jeg tror at mange drenge har oplevet at være i samme situation som dig.

Du skriver, at I nogen gange taler sammen. Det er først og fremmest en rigtig god start. Men det kan være, at I måske kan begynde at snakke lidt mere sammen? Hvis du har mulighed for at sidde ved siden af hende eller lave noget gruppearbejde i skolen, så vil det være en god mulighed for at snakke sammen. Det kan også være, at I kan begynde at skrive lidt sammen? Det kan nemlig være ret svært at finde ud af, om hun også kan lide dig, hvis I ikke taler sammen så tit. Og samtidig vil det også være en mulighed for jer at lære hinanden lidt bedre at kende. Måske I har nogle fælles interesser eller hobbyer, som I kan snakke om. Det er altid lettere at snakke sammen, når man ved at man har noget tilfælles. Jeg tænker også, at en anden mulighed er, at du kan prøve at være selv sammen med hende. Når man er i skole, så kan man godt opføre sig lidt anderledes, fordi der er andre mennesker, og man kan godt blive lidt påvirket af andre - måske du kender det fra dig selv? Men når der ikke er andre omkring en, så er man måske lidt mere afslappet. Måske har I mulighed for at følges sammen hjem fra skole? Eller måske kan du spørge hende, om hun har lyst til at gå en tur i byen sammen? Jeg kan godt forstå, at det kan være lidt nervepirrende at skulle spørge hende om hun har lyst til at være sammen, og måske vil du have det bedre med, at du prøvede at snakke lidt mere med hende til at starte med. Det vil også være helt i orden, det er nok kun dig selv der ved, hvad du har mest lyst til.
En anden ting du kunne prøve er at spørge hendes veninder, om hun kan lide dig, eller om hun kan lide nogen generelt i klassen. Det kan give dig et prej om, hvordan hun har det. Der er desværre også den mulighed, at hun ikke har samme følelser for dig, som du har for hende, og det kan godt være lidt hårdt at finde ud af, men desværre kan man ikke kontrollere andres følelser. Men uanset så tænker jeg, at du kan prøve at snakke mere med hende, så hun får mulighed for også at få øjnene op for dig.

Så mit bedste råd til dig er altså at kaste dig ud i det, og forsøge at komme mere i kontakt med hende. Det er nok den eneste måde du kan få svar på, om hun har det på samme måde som dig.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Mange hilsner
Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål