menstruation udebliver

brevkassespørgsmål

menstruation udebliver

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

hej jeg er en pige på 14 år bliver 15 til oktober og for omk. en månede siden fik jeg min første menstruation, nu er der jo så gået den der månedes tid, faktisk lidt over og jeg har ikke fået den igen, jeg går hele tiden og tænker på den, og det er seriøst hele tiden jeg har googlet lidt på det og det er noget med at hvis man tænker meget på den, så kan den blive væk, der er vist mange ting, der kan være grunde til det, men jeg tænkte om i måske kunne give mig nogle grunde til hvorfor den udebliver og evt. hvor lang tid jeg skal give det og om der skal gøres noget, og er det rigtigt det med at hvis man tænker hele tiden på den så udebliver den, jeg ved det var mange spørgsmål men er lidt nervøs, ved at det sikkert er helt normalt, men det er ret træls at man hele tiden tænker på den, jeg der nogle ting man kan gøre for at hjælpe den lidt på vej, som fx drik te eller noget ikke piller, måske er jeg lidt hysterisk men er bare lidt utryg ved det, har lyst til at sige undskyld for mit spørgsmål, undskyld på forhånd tak p.s. jeg ved at jeg ikke er gravid eller noget i den grad, spiser heller ikke p-piller,

Svar:

Hej med dig..

det er bare super godt at du spørger, når der er noget du tænker meget på og er usikker på hvordan det lige er, at det hænger sammen.

Jeg kan berolige dig med, at det er fuldstændig normalt det du oplever lige nu. Det er nemlig sådan, at når man begynder at få menstruation, så kan den være meget uregelmæssigt det første stykke tid. Faktisk kan der gå ret lang tid, måske 1-2 år før den begynder at komme fast en gang om måneden. Det er meget forskelligt fra pige til pige.

Det er simpelthen din krop der lige skal finde ind i rytmen og sådan er det..:)

Du har ret i at menstruationen kan påvirkes hvis man er meget stresset, tænker meget på det, eller måske er bange for at være gravid og sådan nogle ting. Men for dig, er det bare din krop der er ved at finde ud af alt det nye med menstruation og den vil finde en fast rytme på et tidspunkt..

Kan du have en dejlig sommer..

Hilsen Camilla