Menstruation i en måned?

brevkassespørgsmål

Menstruation i en måned?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej brevkasse. Jeg er 15 år gammel og har haft min menstruation i 3 år nu. Den plejer at være forholdsvis regemæssig. Lige nu står jeg og har blødt konstant i 35 dage, og jeg ved ikke hvorfor? Jeg er hverken seksuelt aktiv eller er på p-piller eller noget, jeg vil bare rigtig gerne have en forklaring. På forhånd tak

Svar:

Hej med dig

Det er rigtig godt, at du spørger til råds, når du er i tvivl om noget ved din krop. Det er ikke rart at gå og være urolig.

Du skriver, at du har blødt konstant i 35 dage og at du hverken bruger p-piller eller er seksuelt aktiv. Som du nok ved er det ganske normalt at have ureglmæssig menstruation i de første år efter man har fået mensturation, men når du har haft det i 35 dage tænker jeg, at du skal tage kontakt til din læge for at få en mere lægefaglig vurdering og forklaring på din ureglmæssige menstruation. Ofte skyldes uregelmæssig menstruation hos unge kvinder forbigående hormonforstyrrelser, og derfor er det slet ikke sikkert der er noget "i vejen", men for en sikkerheds skyld, synes jeg, at du skal kontakte lægen.

Vh Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål