Menstruation + ferie = ... -.-'

brevkassespørgsmål

Menstruation + ferie = ... -.-'

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej :-) Jeg har lige haft min menstruation, som vare i ca. 6-7 dage.. Har haft menstruation i lidt mere end et halvt år nu. Problemet er, at jeg skal på badeferie i udlandet om tre uger, og har regnet ud at min menstruation kommer lige nøjagtig når vi kommer derned, og er der i den tid vi er der -.-' Jeg plejer at have okay kraftige blødninger de første par dage, og jeg ANER ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg har aldrig prøvet at bruge tampon og jeg vil helst ikke gå glip af at bade. Så hvad kan jeg gøre? Er ret nervøs for at skulle bruge tampon, da jeg aldrig har prøvet det, og ved ikke hvad jeg ellers skulle gøre.. :-(

Svar:

Hej med dig

Uha, det er aldrig rart at have sin menstuation, når man skal på badeferie.

Men menstruation er en naturlig ting og det vil være en del af dit liv indtil du bliver meget gammel. Din menstruation falder sommetider uheldigt sammen med andre ting, som for elsempel en badeferie. Det kan ikke undgås og derfor tror jeg du bliver nød til at acceptere det.

Du kan vælge at undgå baderiet de første par dage, hvor din menstruation er kraftig, men jeg synes helt sikkert du skal prøve tamponerne af. Det er helt fair at du lige er lidt usikker, fordi du ikke har prøvet det før. Men det er en god løsning i sådan en situation.

Jeg synes du skal prøve at snakke med din mor om det.. Så kan hun måske købe nogle til dig. Du kunne også snakke med en storesøster, hvis du har en eller måske anden pige du kender som er lidt ældre og som måske har erfaring med det.

Prøv også at læse artiklen her fra "Vi unge", den forklarer det hele rigtig godt og så tror jeg det bliver meget nemmere for dig.

Kan du have en rigtig dejlig ferie..

Venlig hilsen

Erroll