love

brevkassespørgsmål

love

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

jeg har lige ringet til en jeg godt kan lide men jeh kunne ikke sige at jeg vil komme sammen med ham! jeg vil virkelig gerne men jeg kan ikke kender i nogle gode råd til hvordan man kan gøere

Svar:

Hej med dig...

Jeg kan sagtens forstå, at det kan være svært at få spurgt en i telefonen, som du rigtig godt kan lide, om han vil komme sammen. Man kan nemt blive nervøs for, hvad han mon vil sige og hvad nu, hvis han siger nej. Det er meget naturligt og jeg tror, at der er mange, der har det sådan.

Det virker som om I har det godt sammen og kan snakke sammen i telefonen og det er jo bare super. Så måske skal du lige tage tilløb et par gange, før det lykkes.

Prøv at ringe til ham igen og snak lidt med ham og så se, om du kan få det sagt. Du kan også starte med at fortælle ham, at du synes han er sød og du godt kan lide ham og så se, hvad han siger til det.

Hvis I går i skole sammen, kan du også prøve at snakke med ham. Måske på vej hjem fra skole... Så kan det være, at der er et tidspunkt, hvor det virker mere naturligt for dig at spørge ham, om I skal komme sammen. Det kan måske være lidt lettere end i telefonen.

Hvis det er helt umuligt for dig, så kan du sagtens skrive det til ham også. Prøv med en sms eller msn eller hvad du nu synes.

Så ved du hvad... Det er bare med at øve sig lidt og det er helt naturligt at det er lidt svært, men du skal nok lære det.

Held & lykke med det.

Venlig hilsen Rikke