lillebror

brevkassespørgsmål

lillebror

brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år

hejsa jeg har en veninde hun er rigtig sød og hun kan godt li min lillebror og min storebror jeg synes det var okay at hun godt kunne li min storebror men nu kan hun jo godt li min lillebror men jeg ved ik om jeg skal være glad for at hun li dem begge p.s jeg synes det er lidt ireterende knus mig

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå du måske føler dig lidt forvirret; skal du være glad for at din veninde kan lide dine brødre? Og hvad så med den følelse at man kan være irriteret over det? Jeg vil prøve at hjælpe dig.

Jeg kan godt forstå dine følelser og jeg tænker du gør dig mange tanker omkring det. Nu er det sådan at du har to brødre og du vil sikkert møde flere nye veninder fremover, og jeg tror du kommer til at opleve mange gange, at dine veninder kan blive vilde med dine brødre og det er helt naturligt. Men det skal jo helst ikke være sådan, at du bliver ked af det eller irriteret.

Jeg synes du skal være glad for at din veninde kan lide dine brødre. Men jeg synes også godt at du kan prøve at snakke med hende omkring, at det nok ikke dur at hun kan lide dem begge - hun blir nok nødt til at vælge en. Og hvis du har det bedst med at hun kan lide din storebror, så synes jeg du skal fortælle hende det.

Det kan være du går og føler dig lidt irriteret, fordi du ikke ved hvad det betyder og hvad der kan ske. Så jeg synes det allerbedste du kan gøre er at snakke med dine forældre om det. Det kan nemt være at din mor og far godt kan mærke at din veninde kan lide dine brødre - voksne har det med at kunne fornemme sådan noget. Så kan i snakke om hvordan du har det med det. Og de kan hjælpe dig med at finde ud af hvordan du kan føle det er okay.

Jeg håber du finder ud af det.

Mange tanker

Bibi

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål