ligner en på 15 eller under oO

brevkassespørgsmål

ligner en på 15 eller under oO

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

hej(: jeg har et lidt stort problem.. jeg er en pige på 17, men uheldigvis ligner jeg bare en på 15 eller under pga. højde, ikk så store bryster, ikk går med så meget make up osv. og det er rigtig træls, for alle behandler mig som en lille pige, selv dem som er yngre end mig.. ved i hvad man kan gøre for at ligne en der er 17 eller hva man nu skal sige? nogle gode råd? for jeg er ret træt af at folk ser mig som lille pige bare fordi jeg ikke er høj.(:

Svar:

Hej med dig

Jeg kan sagtens forstå, at du synes det er irriterende, hvis du ikke bliver behandlet som den alder du er. Og det er super du er nysgerrig på hvad du kan gøre for at gøre det lidt nemmere for dig.

Vi kan ikke rigtig bestemme over hvor høje vi er og hvordan hurtigt vores kroppe udvikler sig. Sådan er vi så forskellige, men det hjælper dig jo ikke lige nu.

Jeg synes ikke at du skal prøve at lave om på dig selv, ved at tage en speciel slags tøj på, eller meget høje hæle på. Fordi du er den du er.

Men jeg tænker på to ting, som kunne være noget for dig i den her situation. For det første synes jeg dine venner skal behandle dig som den alder du er og hvis du føler de ikke gør det, skal du have sagt det til dem. Måske er de slet ikke klar over, at de sårer dig sommetider og det kunne være godt for både dem og dig, at de blev klar over det, så de kan ændrer lidt på det.

Dine venner er de vigtigste, fordi det er dem du skal være sammen med, hygge dig med og bruge din fritid sammen med. Hvis der er yngre elever der siger noget, så prøv at enten at fortælle dem hvor gammel du er, eller bare ryst på hovedet af dem.

Det andet jeg tænkte på var, at krop er en ting og hoved er noget andet. Nu ved jeg ikke om du går i 10 eller et andet sted, hvor der er meget yngre elever. Men jo ældre du bliver, jo mere er det hjernen der fortæller hvor gammel du er.

Så prøv at fokuserer på at være den du er og vise med din hjerne, dit sprog og den måde du er på, at du er 17 år. så vil respekten komme og det vil være tydelig hvor gammel du egentlig er.

Så mit råd til dig er, at være den du er og stol på at du er god nok. Vær ærlig over for dine gode venner, når de siger noget som faktisk sårer dig.

Hvis du har brug for lige at snakke lidt mere med en voksen om det her, og det ville nemlig være helt okay, så kan du prøve vores chatrådgivning her i huset. Måske kunne du her få endnu flere vinkler på det og måske ville det også hjælpe.

Venlig hilsen Miriam