Lever som en anden?

brevkassespørgsmål

Lever som en anden?

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej Brevkasse, har virkelig brug for jeres hjælp.

Har mange venner og er den populæreste i 4-5 klaserne! Men har altid følgt en magi som suser igennem mig, jeg løsser mine veninders slogskammpe hved at græde krokodille tåre og være en rigtig Diva-Dum-Blondine! Men i virkelig heden er jeg bare en helt normal pige.

Jeg tror virkelig bare ikke jeg kan holde til at skal stases ud hver dag, og at drenge blinker til mig selvom jeg har en Kæreste!!! Her i sidste uge (inden ferien) trak en af drenge mig til side og spurgte for 5 gang om kæreste!!!!!:-( Min kæreste har hørt rygter om at jeg kyssede ham der trak mig ud.

Jeg er også en meget spirituel pige som tror at hvis du er utro 1st gang vil der hvile skam over din kæreste.

OERRH....hvad skal jeg gøre.

Julie

Svar:

Hej Julie

Det er godt at du skriver her til brevkassen, når du har brug for lidt hjælp til hvad du dog skal gøre.

Det kan være rigtig rart at være den populære pige som dem i klassen kan lide, men jeg kan godt forstå at du tænker over om du har lyst til at være sådan en pige. Det lyder på mig som om at du er begyndt at tænke over hvem du gerne vil være og at du måske nogle gange synes at din rolle som den populære pige er lidt for meget.

Det er meget almindeligt at man når man begynder at blive teenager også begynder at tænke over hvem man gerne vil være. Vil man være hende den seje alle ser op til, vil man være den søde der hjælper, vil man være god til at lytte eller måske noget helt fjerde? Det er helt i orden at afprøve forskellige roller for at finde ud af hvad man har det bedst med og det er også iorden at skifte, hvis man ikke helst synes at man er den man ville ønske man var.

Hvis du nu gerne vil være en lidt mere "normal" pige, så kan du måske begynde at lave færre krokodillertårer og være lidt mindre "diva-dum-blondine". Men hvordan gør man så lige det, tænker du måske. Du kan jo begynde at gå lidt ekstra op i lektierne, fordi du gerne vil være dygtig. Det kan være at du skal begynde at snakke mindre og lytte mere. Måske skal du begynde at snakke med nogle andre piger end dem du normalt snakker med. Det handler altså om at du kan skrue lidt ned for divaen og så finde hende der den søde Julie frem indeni.

I forhold til det her med kærester, så er det vigtigt at du bare gør det du synes er det rigtige at gøre. Hvis du synes at der kommer til at hvile en skam over en hvis man er utro, så er det en god ide at du ikke er det. Men det lyder heller ikke til at du har kysset med ham den anden og det synes jeg at du skal fortælle din kæreste, så han ikke tror på de andre rygter der går.

Jeg håber du finder modet til at være lige præcis som du har lyst til at være.

Venlig hilsen Marianne